Glöm inte att ta med en Kettlebell alternativt två rejäla hantlar, ryggsäcken rymmer ju 110 liter så ta med en säck potatis för en månad också, man vet aldrig.
Skämt åsido, bara för att man en gång köpt prylarna behöver inte betyda att allt ska med, banta ner 5 kilo utan att shoppa.
jag förstår faktiskt inte vad du vill säga med ditt inlägg.
hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt all ultralätt utrustning och en alldeles perfekt ryggsäck för 4 dagars-vandringar, och en helt annan som väger 30 gram mindre för 3 dagars.
men så är inte fallet, och därför köpte jag en rejäl ryggsäck med stabilt bärsystem som kommer hålla många år, som jag både kan använda till kortare turer och rejäla 2-veckors turer. bara för att den rymmer 110/90 liter betyder det inte att jag måste fylla den, men det förstår du säkert också. personligen tycker jag om att ha ordentligt med utrymme så slipper jag packa på millimetern.
om du följt tråden så ser du att jag bantat ner några kg från ryggsäcken, tack vare råd härifrån. så tack alla ni som kommer med konstruktiva inlägg