Du har redan fått många bra tips, så här kommer bara ett par sidoinfall.
1. Trangiakök är trevligt och bekvämt, men tungt - den vikt du anger tyder dessutom på att du har med flera kärl inkl. kaffekittel och belagd stekpanna. Med den matlista du skisserar blir det inte mycket till matlagning, och jag hade utelämnat fr a den tunga stekpannan, och ev. tagit med bara en kastrull. Gör ett lock av en engångspajform i stället och ät/drick ur era kåsor.
2. Dina skalplagg väger sammanlagt uppåt 2 kilo! Om du ändå har med regnställ, så kanske du kan leta i garderoben efter lätta vindplagg i stället - typ löparställ eller varför inte en vanlig skjorta i polyester/bomull. Det blir både skönare och lättare.
3. Jag skulle absolut lämna en av dina tunga tjocktröjor hemma, men kanske ändå ersätta den med en extra underställströja. Då har du något torrt och osvettigt att sova i de gånger du ev. behöver förstärkning i sovsäcken, men också mer flexibilitet med värmeregleringen på dagen (antar att du inte kan dra ulltröjan och fleecejackan över varandra, men det skulle du kunna göra med en underställströja).
4. Håller absolut med om detta med ombytesstrumpor, du kan nästan räkna med att de kommer att behövas. Man hinner torka det ena paret medan man går i det andra, men då behövs just två par. Dessutom sköna att sova i, om det skulle bli ovanligt kallt om fötterna
.
5. Eftersom ni bara är ute i tre dagar är inte maten så utslagsgivande, men på längre turer i framtiden kommer ni säkert att behöva hitta någon lättare ersättning till tonfiskburkarna och mjukosttuberna
.
6. Ditt "första förband" (inkl leukoplast och ipren) för tre dagar väger nästan två gånger så mycket som alla mina sjukvårds-, hygien- och reparationsprylar tillsammans, inkl fickkniv med sax, skruvmejsel och pincett och planerat för två veckors tur. Ta inte med originalförpackningar, utan packa de små mängder det handlar om i små zippåsar etc.
I övrigt är det tyvärr bara att konstatera, att dina "fem stora" (tält, ryggsäck, sovsäck, underlägg, kök) allihop är rejält tunga, och summerat är det ju de vikterna som spelar störst roll, så alla punkterna ovan är bara lite småpetande.