avslutad210712
Gäst
När man läser på TNF's hemsida om ovanstående byxor så står det att de tillhör deras Summit Series som enligt dem bla har följande egenskaper
"Summit Series™ products are the ones that we develop for the most serious athletes. Summit Series™ products feature our athlete-tested and technically-advanced apparel and equipment. This premier collection is designed for expedition use from base camp to summit, where the extremes of weather, terrain and temperature demand the highest level of performance."
Efter fyra veckors användande kom resåren i nederdelen av benen ut genom tyget. Lämnade in dem på affären (Hägglunds i Luleå) och idag fick jag beskedet att TNF inte godtar det som en reklamation utan det är onormalt slitage. Hur hårt har jag då slitit byxorna så jag lyckats slita ut ett par expeditionsbyxor på 4 veckor. Tja jag har använt dem när jag gått till och från bussen vid mina resor till och från jobbet och det handlar om max 2 km extremt opåfrestande användande per vardag. Observera också att byxorna inte är så långa att de släpar ibacken utan de slutar flera cm ovanför. Men TNF kunde vara snälla och laga byxorna för 395:- vilket såklart inte kommer på fråga utan då lagar jag dem hellre själv med något tyg som håller att tom ta med byxorna ut i terrängen.
Sen till Hägglunds agerande. När jag först kom tillbaka till affären med byxorna fick jag höra att jag fick skylla mig själv som använt byxorna därför att, fritt citerat, "de här byxorna är inte till för att användas utan för att vara lätta att packa i ryggsäcken". Tack för den upplysningen. Hade varit bra om jag fått den INNAN jag köpte byxorna. Dessutom pratade Hägglunds om att jag skulle få betala en fraktavgift för frakten av byxorna till och från Belgien där reklamationsärenden avgörs. Vore skoj om någon representant från Hägglunds läser det här och självklart kommenterar det hela även om de kommer att säga att jag "missförstått" något.
Summa summarum av det hela är att det var första och garanterat sista gången jag köper något av TNF's produkter. Och det är tur att det finns andra bra vanliga affärer och nätbutiker för chansen att jag köper något mer hos Hägglunds är nog rätt liten.
"Summit Series™ products are the ones that we develop for the most serious athletes. Summit Series™ products feature our athlete-tested and technically-advanced apparel and equipment. This premier collection is designed for expedition use from base camp to summit, where the extremes of weather, terrain and temperature demand the highest level of performance."
Efter fyra veckors användande kom resåren i nederdelen av benen ut genom tyget. Lämnade in dem på affären (Hägglunds i Luleå) och idag fick jag beskedet att TNF inte godtar det som en reklamation utan det är onormalt slitage. Hur hårt har jag då slitit byxorna så jag lyckats slita ut ett par expeditionsbyxor på 4 veckor. Tja jag har använt dem när jag gått till och från bussen vid mina resor till och från jobbet och det handlar om max 2 km extremt opåfrestande användande per vardag. Observera också att byxorna inte är så långa att de släpar ibacken utan de slutar flera cm ovanför. Men TNF kunde vara snälla och laga byxorna för 395:- vilket såklart inte kommer på fråga utan då lagar jag dem hellre själv med något tyg som håller att tom ta med byxorna ut i terrängen.
Sen till Hägglunds agerande. När jag först kom tillbaka till affären med byxorna fick jag höra att jag fick skylla mig själv som använt byxorna därför att, fritt citerat, "de här byxorna är inte till för att användas utan för att vara lätta att packa i ryggsäcken". Tack för den upplysningen. Hade varit bra om jag fått den INNAN jag köpte byxorna. Dessutom pratade Hägglunds om att jag skulle få betala en fraktavgift för frakten av byxorna till och från Belgien där reklamationsärenden avgörs. Vore skoj om någon representant från Hägglunds läser det här och självklart kommenterar det hela även om de kommer att säga att jag "missförstått" något.
Summa summarum av det hela är att det var första och garanterat sista gången jag köper något av TNF's produkter. Och det är tur att det finns andra bra vanliga affärer och nätbutiker för chansen att jag köper något mer hos Hägglunds är nog rätt liten.