G3 Targa
Betyg: |
Skriv en egen recension
Det finns 1 ägare på Utsidan Lägg till i Min utrustning
Plus: Man kan välja mellan 4 olika fjädrar, pålitlig
Minus:Lite "för neutral"(men det är ju en smaksak)
Kommentar: Har kört med G3 Targa i 3 säsonger nu och har två stycken.
Jag tycker den är trevlig, neutral i känslan. Det jag gillar med den är att den håller. Jag har inte lyckats ha sönder någon än. (till skillnad från Chilli och Cobra)
Kommentar: Har kört på Targa i drygt en säsong, bra bindning stabil och med neutral känsla.
Mycket bra när man traskar uppför på hudar då den är flexibel och inte pressar ner hälen så mycket mot skidan i steget, vilket är fallet med mer "akiva" bindningar.
Stabil utför fin skidkänsla speciellt i puder, inte riktigt lika bra i pist där jag föredrar med "aktiva" bindningar som gör det lättare att få mer tryck i brättet på innerskidan.
Har ockå en känsla av att man får mer kraft till kanterna med stålbyglar (ex cobra) istället för wirebyglar som i Targan.
MINUS för dålig hållbarhet vid wireinfästningen mellan metallbygeln vid "hälspännet" och fjäderpaketet!
Denna släpper för eller senare vid kraftiga vurpor, se till att ha med reservdelar på fjället.
Inte roligt att kasa ner med trasiga bindningar när polarna plöjer puder efter en halv dags hudande... =)
Fick dock ett gäng nya gratis i butiken, men de hade en ansenlig mängd trasiga "hälpaket" bakom disken vilket visar att det är vanligt problem.
Kommentar: Har kört G3 T/9 som genom annat materialval är en lättare version av den vanliga (äldre?) modellen. I övrigt precis samma funktion.
Det här är helt enkelt en stabil och problemfri bindning som inte har några svagheter, i alla fall har inte jag upptäckt några ännu. Man kan möjligtvis, i dessa dagar då utlösnings-bindningar som 7tm börjar dyka upp, diskutera om frånvaron av en utlösningsmekanism är en svaghet. Jag har hittills inte saknat den. Något som jag
tycker särskilt bra om vid toppturer, förutom den låga vikten, är de väl integrerade hällyftarna. Positivt är också att man inte behöver köpa till en separat platta, bindningen i sig är tillräckligt hög ändå.
//****************************************
//** Efter ett ars användande:
//****************************************
Bada bindningarna gick sönder pa exakt samma ställe.
Tadelen sprack helt enkelt. Skall tydligen vara ett problem hos T/9 modellen pga felaktigt materialval.
Har bytt till de vanliga G3:orna som har tadelen i stal,
hoppas de haller bättre.
Plus: Antiisplattorna! kabeldragningen och kexchokladen! Samt garantin!
Minus:Priset...
Kommentar: 2001-11-10
Nu har jag inte långtidstestat utan bara en dag, men vi skall se om de känns lika bra efter ett år...
Sen får man ju med en kexchoklad i förpackningen:-)
Kalaspassform, rejäla, skönare än Chilin.
Man slipper även Chillins knasvajrar (åtgärdat på Cobran)!
Skon verkar sitta mycket bra och man har härlig kontroll!
Jag kör med T1 or och All mountain fjädrar (de finns i fyra hårdheter!).
2003-05-12
Nu har jag kört på grejorna i två säsonger och fy vad bra de är. Superfina! ***** Fortfarande
Ny uppdatering 2003-12-11
Efter helgens första telisåkande gick en vajer av skulle göra en 180 med switch landning...
Men jag var förbi och skulle skaffa mig en ny vajer på den lokala prylshoppen men då fick jag en ny varjer gratis! - "de skall inte gå sönder!"
De är Support det:-D ***** med + i kanten!
2007
Ja de fungerar fortfarande, skruvade på de på ett par K2 TelePipe (smidigt med inserts). Jag är mycket imponerad...
Liknande produkter: Alla andra;-)