Sömmar och kvalitet i övrigt är väldigt bra. Zpacks (och många andra små producenter av lättviktsprylar) lever av sitt renommé, så räkna med att de inte har råd med en missnöjd kund.jag har varit inne på att köpa antingen solo eller solplex. solplex använder båda stavarna och verkar vara lite rymligare men också ngt dyrare. precis som TS har jag letat efter ngn som har använt zpacks tält ovanför trädlinjen men inte hittat ngt om det. hur tycker du kvaliteten verkar? sömnar osv?
Jag har använt mitt i ca 20 m/s vind utan något problem. Tvekar inte att gå ut med det även om det är varning för storm.
Inte hittat, men testat i ganska hård vind.Också nyfiken på detta. Har ni hittat något?
Det fungerar bäst med baksida eller kortsida mot vinden, men vinden kan ju vända. Jag känner mig trots det tryggare i Zpacks än ett festivaltält. Jag är inte en som stämmer in i att Hilleberg är det enda som fungerar. De är superfina tält och kommer inte att fallera, men är enligt in mening overkill. I värsta fall, med vindar rakt mot "svängdörren" skulle jag stötta dörren inifrån med ryggsäcken.Min första tanke är väl saknaden av dragkedjan största problemet ovanför trädgränsen än något annat...
Vinden kan ju vända o då får man ett bortfluget zpacks i värsta fall..
Här på utsidan läser man oftast att de enda som duger är hilleberg o allt annat är otänkbart i fjällen o nu helt plötsligt funkar svängdörrar uppe i fjällen..
Skulle nog välja vilken som helst jula el biltema tält i fjällen före zpacks..