Zippåsar

Re: Re: Ett alternativ...

nermander; sa:
Sen kommer man ju inte ifrån att påsklämmor försvinner... Zip-förslutningen sitter där den sitter.

Det där med att förslutningen sitter där den sitter är ändå inte riktigt rätt. Det är rätt så stor skilnad på kvalitén även här. På de billigare påsarna brukar det i regel vara en tunnare och enklare låsanordning som slutar att hålla ihop efter ett antal gångers öppnande och stängande. Själv föredrar jag de med lite kraftigare ”dubbel” förslutning.
/g

Re: Re: Re: Ett alternativ...

strand; sa:
Det där med att förslutningen sitter där den sitter är ändå inte riktigt rätt. Det är rätt så stor skilnad på kvalitén även här. På de billigare påsarna brukar det i regel vara en tunnare och enklare låsanordning som slutar att hålla ihop efter ett antal gångers öppnande och stängande. Själv föredrar jag de med lite kraftigare ”dubbel” förslutning.

De där "billigare" påsarna har ju ändå inte den grövre plasten som man är ute efter.

avslutad210712

Gäst
Köpte knäskydd och på köpet fick jag ett antal tjocka fina påsar som ser ut att hålla hur länge som helst. Dyrt sätt att köpa zipp-påsar på men det var 70% rea så det var nästan värt det *L*

Ikea

Ikea har börjat sälja zip påsar de heter "Istad" och är kanon. Har testat dom i köket med mat i.
De har betydligt kraftigare plast och klarar även att frysa ner mat i. Är perfekta för torkad mat.
Zip låset är kraftigt och går inte upp.
De går att använda om och om igen, jag har diskat dom ett 20 tals gånger och de är fortfarande som nya.

De finns i 4 olika storlekar

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=ISTAD

Ikea har utan att veta om det har producerat ett par bra produkter som underlättar mitt friluftsliv.
Reppåsen är den blåa påsen från Ikea.
Klätterutrustningen ligger i den blåa påsen med dragkedja.
De små blå påsarna är utmärkta att bära mat i om man ska på en picknic.

SuperduperBUMP

En snart åtta (8) år gammal tråd väcktes just till liv... :-D

Missförstå inte, jag tycker att själva företeelsen med trådars dynamiska liv är både rolig och intressant. Nu för tiden finns ju zippåsar i alla mataffärer jag frekventerar åtminstone... :)

(",)

En snart åtta (8) år gammal tråd väcktes just till liv... :-D

Missförstå inte, jag tycker att själva företeelsen med trådars dynamiska liv är både rolig och intressant. Nu för tiden finns ju zippåsar i alla mataffärer jag frekventerar åtminstone... :)

(",)

De finns också på flygplatsernas säkerhetskontroller, gratis!

De finns också på flygplatsernas säkerhetskontroller, gratis!

jo.. fast oftast är dem "punkterade" eller så är dem i den tunnare varianten.. och sen rymmer dem bara 1 liter.. "Om du inte har möjlighet att få tag i en återförslutningsbar en-liters platspåse kan du få en sådan på flygplatsen" saxat från lfv's hemsida..

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg