Zippåsar

Re: Har också letat...

ekis; sa:
Fick en kort snilleblixt (ESD-skämt:)?)
Om man har råd så kan man ju handla ESD-skyddade elektronikpåsar på ELFA, http://www.elfa.se , vacker rosa i Pink-Poly.

Säljs bara i 100-pack, pris är exkl moms.

Storlek
mm Artikelnummer Pris per förp

70×100 80-072-05 54.50
100×150 80-072-13 87.80
150×200 80-072-21 155.00
230×320 80-072-39 333.00

För alla er som letar efter en bra påse att stoppa era saker i så kan jag rekomendera dessa. Har själv använt dom så länge som jag kan minnas och aldrig varit missnöjd. Jag har packat allt från kläder till kryddor och havregryn till tändare. Fungerar i alla lägen, och man ser snabbt vad som finns i.
Vist är det en liten investering, men om man ser sig omkring så är detta ett av de billigare alternativet på marknaden.
Jag kan även nämna att de håller länge. Har själv zip-påsar som varit i fjällen både 4 och 5 gånger.

Litet tipps: Påsen 100×150 fungerar perfekt som kartfodral, om man viker kartan lite i ena kanten.

A15205_1.JPG

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2007528.htm

-jonas

[Ändrat av tecken 2003-04-25 kl 10:24]

För er som har vägarna söderut i sommar kan jag meddela att snart sagt varje Tyskt och Franskt snabbköp har dessa påsar som alternativ till vanliga fryspåsar i sitt påssortiment. Senast köpte jag varuhuskedjan AUCHANS egna 3 liters som var både täta och billigare än de med "varumärke" jag köpt tidigare(minns inte vilken tillverkare)
/Erik

Bokaffärer

sajberjohan; sa:
Zippåsar är något som alla rekommenderar och är ju helt klart ett bra sätt att förvara småsaker som inte får bli blöta. Men vart får man tag i såna påsar?
Har nog besökt varenda stormarknad jag sett, men aldrig sett zippåsar någonstans, inte ens på nätet har jag sett dem till salu någonstans.

Jag köper mina i bokaffärer...

Ett alternativ...

sajberjohan; sa:
Zippåsar är något som alla rekommenderar och är ju helt klart ett bra sätt att förvara småsaker som inte får bli blöta. Men vart får man tag i såna påsar?
Har nog besökt varenda stormarknad jag sett, men aldrig sett zippåsar någonstans, inte ens på nätet har jag sett dem till salu någonstans.

Och hittar man inte några zippåsar av bra kvalitet kan man ju ta en vanlig påse (med bra kvalitet) och försluta med en påsklämma. Garanterat vattentätt och dom kan man ju hitta på nämsta stormarknad.
Kanske inte fungerar så bra till kartan, men då finns det ju folk som lever på att göra kartfodral oxå...
Bara ett alternativt förslag så att ingen åker till tyskland bara för att handla plastpåsar.
/f

Re: Ett alternativ...

fklint; sa:
Bara ett alternativt förslag så att ingen åker till tyskland bara för att handla plastpåsar.
Annars kan ni ju skicka mig 10 euro, så fixar jag 5 zippåsar, tysk kvalitet direkt från Lidl eller Aldi eller...

/Håkan

PS Jag såg att Clas Ohlsson gjorde dåligt resultat, det är kanske bättre att ni stödköper därifrån...

Re: Ett alternativ...

fklint; sa:
Och hittar man inte några zippåsar av bra kvalitet kan man ju ta en vanlig påse (med bra kvalitet) och försluta med en påsklämma. Garanterat vattentätt och dom kan man ju hitta på nämsta stormarknad.

För min del är det inte så mycket själva zip-förslutningen som är det intressanta (inte på de större påsarna i alla fall) utan tjockleken på plasten. Med tjockare plast fungerar en vanlig påsklämma inte bra utan i de lägena måste man ha zip-förslutning.

Påsarna på Clas O (jag köpte en förpackning på lunchen nu) är aningens tunna för att jag ska gilla dem (men de duger nog till vissa saker). De från ELFA som nämns tidigare i tråden är av lite tjockare plast.

Sen kommer man ju inte ifrån att påsklämmor försvinner... Zip-förslutningen sitter där den sitter.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg