Jakten på den (ens i någon mån) perfekta kajaken fortsätter. Nu provsatte jag en Zegul Bara, en ny modell för i år. Sittställningen var perfekt och sittbrunnsöppningens längd väl tilltagen även för mina långa ben. Jag provpaddlade den inte (ännu), men det är nog bara en formalitet,. Det finns alla skäl att tro att den är aningen bättre än min favoritkajak Arrow Play HV, som dessvärre bara höll ihop i ett halvår. Och därmed också till frågan jag begrundar: Har någon erfarenhet av Zeguls Rock Solid konstruktionsalternativ?
Trots att jag inte alls litar på Zeguls kvalitet, av goda skäl, finns det kanske ändå en liten möjlighet att en Zegul Bara i Rock Solid skulle hålla för mig om jag behandlar kajaken någorlunda varsamt. Jag har ändå en lekkajak i plast för surf och rockhopping.
På Aterras
Trots att jag inte alls litar på Zeguls kvalitet, av goda skäl, finns det kanske ändå en liten möjlighet att en Zegul Bara i Rock Solid skulle hålla för mig om jag behandlar kajaken någorlunda varsamt. Jag har ändå en lekkajak i plast för surf och rockhopping.
På Aterras