Har viss erfarenhet av en XXL-butik - köpt några enstaka produkter utan problem. Dock ej via webshopen.
Som man kan läsa i denna tråd är det flera som reklamerat de produkter de har köpt hos XXL - oftast utan större problem. MEN, ska det vara så att man ska behöva reklamera produkter? Svar Nej. Såklart att man kan ha otur att köpa ett "måndagsexemplar" någon gång, men nog verkar det lite märkligt att flera har reklamerat det de köpt. Och ärligt, vad hjälper en ursäkt dig, om du inte får det som du beställt i tid?
Nu till något tråkigare; jag besökte butiken fysiskt och provade 5-6 olika par vandrarkängor och fick hjälp av en Mycket trevlig kille, som visade stort tålamod. Eftersom mina fötter är lite speciella är det otroligt svårt att köpa skor, kängor etc. Till slut tog han fram ett par Meindl som faktiskt sitter riktigt bra på mina fötter! Enda "aber" var att de kostar mer än de som jag först tittat på. Nämligen 2899:- enligt prisskylten på hyllan där kängorna finns. Jag gick hem och funderade lite på om jag skulle slå till eller inte, 2899:- är väldigt mycket pengar i min värld. Kollade då deras hemsida, och fick till min förvåning se att kängorna inte alls kostar samma som i butiken, utan faktiskt 1999:-! Det är en skillnad på 30%...
Dagen efter gick jag tillbaka och provade kängorna med egna strumpor och lade in bra sulor, och frågade en i personalen om priset på hemsidan. Han kollade det i datorn, och visst, de kostade 1999:-. Hur mycket hade jag fått betala om jag Inte hittat priset på hemsidan och Inte frågat om det?! Jag bara undrar.
Jag köpte kängorna - och så vitt jag såg häromdagen när jag var där i ett annat ärende (kommer till det ärendet snart) så står prisskylten om 2899:- kvar... DÅLIGT! Skämmes ta mig fan, som de säger i Norrland ibland.
Nästa ärende handlar om en sak som jag beställde på en särskild avdelning hos XXL, och hämtade, som inte var ok. Efter ytterligare 6 besök och en månad senare har de FORTFARANDE inte fått ordning på den! Snacka om inkompetent personal! Skandal rent ut sagt.
Ska bli väldigt intressant och se hur det slutar... De har denna vecka på sig att ordna upp allting. Annars... blir det inte kul för dem.
Lite OT;
Allmänt verkar det som att vi måste vänja oss vid att (framför allt yngre) personal i butiker inte verkar ha det minsta till servicekänsla numera. Inte sällan ser man personal som står och "pratar" med sina kollegor om allt och ingenting, trots att kunder uppenbarligen stå i kö!
Inte heller ska man som anställd stå och prata om sitt arbete och sin egen situation så att en kund hör detta!
De visar ofta inget som helst intresse att sälja en vara, utan verkar mest besvärade av att det faktiskt kommit en person som vill köpa en vara. Ett mycket märkligt beteende.