WM Flash Hoody

Vill ha en dunjacka med huva,lätt och snygg färg,gärna blå eller röd.
Nån som har en ovan nämnda?Är den kort eller går den ner för rumpan?På bilden ser ärmarna rätt långa ut i förhållande till jackan?
I år verkar alla jackor vara svarta,gillade Haglöft Nube,men den görs inte i år som det verkar.

Den var lätt!

Precis fått hem min "hooded flash".om medium väger 260 gram är ju min snäppet lättare.
En riktig dunjacka,med hel dragkedja och en lagom huva, vackert blå och fin.Går ner under rumpan på mej.
Lite stor kring skuldror/överarmar kanske;men behövs det vara riktigt varmt,om jag tex ska stå still,så går det jättebra att kombinera med min "tyngre" (ca 400grams) Phantom-jacka.
Fickor att stoppa ner händerna i,men inga dragkedjor till dessa.
Det var ca -26 när jag var ute och gick med gammelhunden,och den kändes lagom varm med en enda ulltröja (icebreaker 260-kvalitet) under.
Blir perfekt även sommartid på tur.

Shit vilken livsfarlig marknadsföring! ;-) Samtidigt som jag läser dina fina kommentarer som trovärdig användare, så blinkar reklamen ett par centimeter till höger... köp, köp , köp...

Men är verkligen fickorna något att ha... tappar man inte saker ur dom eller är dom mer för att bara stoppa händerna i?

/Thomas, som är liiiiite avundsjuk.

Fickorna är nog bara för händerna,förresten blir det ju så tungt i jackan med nödmynt,telefon etc,De bör ju ligga i dragkedjeförsedda fickor hur som helst så man inte tappar dom.

mer reklam

Vi har ca 28-29minus och det går alldeles utmärkt att må gott i denna jacka när man är i lätt rörelse,dvs,går,cyklar,kylan tränger inte igenom.

Fjällrävens nya

väger ca 750g, baffelsydd med huva och tre blixtlås. Då jag redan har genomsydd väst/dynjacka tunn, som går ner over baken och framtill, ville jag ha en lättare och mindre än min dubbla expeditionsmodell. Den verkar gedigt gjord och värmer skönt vid rast. Prisvärd, nej knappast ännu, men varar den lika länge som min expeditionsjacka så blir den det såsmåning om.

Dunpalavret om 1% av det sålda dunet var väl ingen nyhet, utan är enbart snaskigt och borde givetvis stoppas. Men i den heliga profitens namn är det svårare än mången tror.

Flight Jacket kanske?
Senast redigerad av thomalin den 2009-02-10 klockan 22:49. Anledning: Fast det kanske är 40g för tungt. ;-)

Det är just det som är problemet. Den är för tung eller egentligen för varm för mig.
Just därför vill jag inte ha en huva på min dunjacka.
Visst det finns alternativ men då måste man beställa dom från USA eller liknande och då går priset upp.
//Peter

Jag provade Flash Hoody på Säck i Stockholm häromdagen. Verkar mycket trevlig. Large var precis lagom till mig, så om jag skulle köpa så blev det nog en XL, eftersom jag vill ha den rymlig och ärmarna var på gränsen till för korta (jag är 191 cm lång och långarmad). Viktmässigt konkurrerar den ju med Klättermusens Liv och huvan gör den enligt min gissning minst lika varm.

Jörgen

Nu har det varit -34 på morgonen vid mitt hus,och det är ett utmärkt plagg att cykla till jobbet i utan att frysa.Så nog är detta en god värmeförstärkning vid rörelse.

Getout har nu fått in dammodellen av den här jackan, och då vill jag ju kanske köpa, men hur är deras storlekar? Jag kan inte hitta en enda storlekstabell nånstans för WM.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka M's Nano Puff Hoody Jacket vart?? Kläder 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg