Wk500

Håller på och kollar på ny kajak, vill ha en lite mindre och något anpassad för tjejjer...mäter 162 över marken och 63 kg. Har tittat på WK500, är det någon som har erfarenhet av dessa så dela gärna med er. Vill ha en turkajak med lite utmaning som inte blir tråkig i längden.

Tack på förhand!!

Jag tror du får en mycket fin kanot i WK500. Paddlar själv en Reval Kayaks Commander type-S som har samma designer och liknande former. Den kan kännas lite topprank när den är olastad men blir klart stabilare när man lastar ner den. Olastad fungerar den bra som motionskanot och dagturer. Pedalerna på WK500 tillhör inte mina favoriter men de går ju att byta till exvis pedalställ från Lettmann om man vill. OBS att WK500 är ritad som roderkanot och det är något som jag föredrar men andra vill ha annorlunda. Dock inga problem att paddla kortare bitar med rodret uppfällt på grunda vatten eller bara låta det slå upp om det bottnar...

Hej köpte en WK500 för några år sedan till min fru - låter lite könsrolligt men jag är mest intresserad av kajaker. Är rätt begeistrad över att man lyckats kombinera fina paddelegenskaper med snygg design och detta till ett vettigt pris. Inte speciellt rank men den har en 'kvick' känsla. Paddlar den med nöje även om jag har egen kajak. Enda anmärkningen är pedalerna som är vassa och trista. Ska bytas mot inköpta Lettman-pedaler.

Hej köpte en WK500 för några år sedan till min fru - låter lite könsrolligt men jag är mest intresserad av kajaker. Är rätt begeistrad över att man lyckats kombinera fina paddelegenskaper med snygg design och detta till ett vettigt pris. Inte speciellt rank men den har en 'kvick' känsla. Paddlar den med nöje även om jag har egen kajak. Enda anmärkningen är pedalerna som är vassa och trista. Ska bytas mot inköpta Lettman-pedaler.

Förstår inte riktigt din text men menar du att WK500 inte är en kajak? Vad skulle det vara i så fall?

Hihi vad konstigt det blev...
Prio 1 -fru, prio 2 -kajak, men mitt kajakintresse är större än min frus vilket innebär att jag tittar på och emellanåt köper kajaker. Låter som det är mängder men fyra har det blivit. Blev detta begripligare?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peterh3 Skedda på WK500 ? Paddling allmänt 3
McO Val av kajak (PE eller glasfiber) under 10.000 kr? Paddling allmänt 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg