Efter några nätter i kring Lunndörren kan jag också konstatera att jag är väldigt nöjd med tältet. För under tusenlappen är det ett kanontält. Enkelt och snabbt att sätta upp.
Hade några nätter med stark vind och piskande hällregn. Men det var inga problem. Likaså hade jag inga problem med kondens, som jag befarat efter att ha hört andra. Lite kondens på insidan av ytterduken, men inget som påverkade komforten.
Innertältet kändes litet. Men jag är inte särskilt bastant, med mina 175 cm. Hade jag varit lite större kanske jag inte hade valt det här tältet.
Gott om plats i absiden att ha utrustning. Mycket mer plats än vad jag trodde. Köpte dessutom ett footprint och således kunde jag förvara utrustningen i absiden utan att den blev blöt från marken. Takhöjden hade jag inget problem med.
Saknade dock möjligheten att montera en lina för att hänga upp kläder på samt förvaringsfack i innertältet.
Att man inte kan stänga igen ventilationen är ett minus. De små vid huvudet och fötterna kan man sätta något för. Men ingången är till hälften mesh och kan bli lite dragit om det är kallare ute.
Tältpinnarna var som sagt under all kritik. Körde med pinnarna från Bergans tältet.
Sammanlagda omdömmet är att det är mer än prisvärt och rekommenderas till andra som letar enmanstält.