Wetsuit Outlet

Vet inte hur det funkar, men med tanke på att det löste sig med affärerna kanske trådstartaren har möjlighet att tona ned rubriken en aning?

När saker inte funkar ska det belysas, och de som förtjänar kritik ska banne mig ha det, men i det här fallet kanske rubriken lite orättvist ger bad-will bland de som inte läser tråden ordentligt.

Iguanodon; sa:
Hur blir det med kläder för vinterpaddling under ?
bör man ha lite extra marginal eller finns det lite utrymme för kläder endå i den mindre storleken ?

Frågan är hur mycket extra kläder du har tänkt dig.
Visst har man/jag mer kläder under sen höst/vinter/tidig vår. Det blir oftast en kompromiss mellan vad jag behöver för att hålla mig varm och vad som behövs för säkerhet om jag skulle "bada". När det gäller att hålla sig varm så är det sällan något problem. Under midjan gör den tillslutna sittbrunnen isolerad med liggunderlag att det snabbt blir varmt ... från midjan har du undeställ, torrdräkt, kapelltuben och västen vilket räcker mer än väl för isolering även när det är riktigt kallt. Armarna och skuldrorna är det enda ställe som jag behöver lite extra kläder på ... och där jag har en avklippt medeltjock fleecetröja (oket och avklippta ärmar kvar). I övrigt är ett Brynje underställ med medeltjock ullfrotte utanpå är vad jag har funnit vara en bra kompromiss för mig vintertid ... ofta lite i överkant för paddling men ger viss säkerhet utifall "badning". Med andra ord ... du behöver inte så väldigt mycket extra plats för tjocka plagg under. Jag är 173 cm och valde en Alpha M som jag tror var angiven för 178 cm (ett par, tre år sedan nu). Den är tillräckligt rymlig med lite marginal. Däremot var fleeceoverallen som jag fick med på köpet alldeles för liten trots att det skulle vara samma storlek ... tur att jag aldrig har haft behov av den.

För övrigt håller jag med Anders om att rubriken på tråden kan kännas lite vilseledande trots frågetecknen efter. Min erfarenhet av Wetsuit Outlet är enbart goda och i detta fallet visade det sig ju också att det knappast kan betecknas som något blufföretag!

Storlek

Är det inte generellt lite vanskligt att köpa kläder/skor utan att ha sett och provat? Med saker där man vet vad man får som kök, kniv, länspump, kompass, kartor, böcker mm ser jag inga större problem att handla "osett" (även om jag helt handlar i butik), men just kläder vill åtminstone jag prova innan köp.

Per Brune

Många internetbutiker lägger ned lite extra på att beskriva storlekarna, och ibland kan rena kroppsmått finnas med.

Då tror jag det funkar bra. Sen beror det förstås på vad det är för typ av plagg; dvs hur viktig passformen är.

Om det gick att ändra så hade jag gjort det.

Mezzner; sa:
Vet inte hur det funkar, men med tanke på att det löste sig med affärerna kanske trådstartaren har möjlighet att tona ned rubriken en aning?

När saker inte funkar ska det belysas, och de som förtjänar kritik ska banne mig ha det, men i det här fallet kanske rubriken lite orättvist ger bad-will bland de som inte läser tråden ordentligt.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg