Wetsuit Outlet

Beställde en torrdräkt därifrån för en månad sedan, men har fortfarande inte fått den.
Dom svarar heller inte på mejl.

3000 kr åt skogen :/

Varning alltså.

Usch då! Jag tänkte ju själv snart beställa en dräkt därifrån (pengarna snart hopskrapade...). Uppdatera gärna om hur det går - tacksam för alla upplysningar innan jag själv lägger ut mina surt förvärvade slantar!

/micke

Trist å höra; jag har ett par ggr lämnat ut länken till deras websida...

Har däremot aldrig kommit till skott med en beställning för egen del. Rapportera gärna slutliga utfallet.

Trist att höra! Jag har själv haft att göra med dem vid ett flertal gånger och alltid fått bra service och relativt snabb kontakt. Bland annat har jag beställt just en torrdräkt.
Jag har även besökt dem i deras tidigare lokal i Southend-on-Sea. De säljer tydligen mycket till jolleseglare och surfare just kring mynningen till Themsen. Antar att det bärjar bli högsäsong nu ... men det kan inte försvara att inte reagera på en månad!!
Jag skulle rekommendera dig att istället försöka ringa dem ... mindre risk att ignorera ett samtal ... om man kommer fram.

Uppdatering:
Idag provade jag att maila Wetsuit outlet igen, svaret kom bara någon minut senare.

"Hello Ola, thank you for your email, we have emailed you as we were out of stock of your size in the Kayak Drysuit and it is now a discontinued model, we do have the new replacement model that is built of a tougher more durable and more breathable material, http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=28_70&products_id=1149 this is slightly more expensive but alot better suit, hope that is of help"

fick ej det tidigare mejlet dom pratar om, kanske det fastnade i något spamfiler.

Vad tror ni om den nya dräkten ? kan det vara något att ha ? =) någon här som provat ?

Ingen aning egentligen annat än ju breathable desto bättre förstås...

Kul att de ändå vaknade till liv!

Iguanodon; sa:
Vad tror ni om den nya dräkten ? kan det vara något att ha ? =) någon här som provat ?

Det verkar vara en nu torrdräkt för i år så jag antar att det inte är så många som har provat den än. Jag har ... som nämnts i tidigare inlägg ... en Typhoon Alpha. På det alternativ som Wetsuit-Outlet föreslår har man en Back-Zip vilket jag själv inte skulle välja. Att själv få av sig dräkten själv med blöta händer eller om det är bråttom av naturliga skäl så är knappast dragkedja på ryggen något som jag själv skulle föredra. På deras hemsida ser jag att de har en uppföljare till Alphan, som heter Racer .. och dessutom till samma pris som Alpha (om jag minns rätt) ... och med dragkedjan fram!
Den skulle jag själv välja ... men det är ju jag det!

Blixtlås bak, nej tack

Jag hade på ”vindsurfingtiden” en Helly Hansen torrdräkt med blixtlåset bak (rakt över axlarna)

Och med den torrdräkten gällde inte regeln ”bra karl reder sig själv”, utan jag kände mig handikappad och behövde alltid be hjälp för att öppna/stänga blixtlåset. Det blixtlåset var väldigt styvt/stelt, så jag antar att det var därför det satt över axlarna (jag känner igen som kan dra ihop axlarna på samma sätt som man kan göra med överkroppen).

Det fanns dom som hade våtdräkter med blixtlås bak. Men det blixtlåset gick från midjan upp till halsen, och med en ca 200 mm lång linstump i flärpen (löparen) på blixtlåset så kunde dessa våtdräkter öppnas/stängas av användaren utan hjälp.

Så jag skulle precis som Lennart Alfredsson föredra en torrdräkten med blixtlås fram.

racer--new.jpg

Per Brune

Jag avbeställde (igår) för att få tillbaka pengarna och sedan beställa på nytt. Fungerade snabbt och smidigt, fick mejl om att pengarna betalats tillbaka...

Problemet är bara att jag aldrig fick några pengar. =(

Nu har pengarna rammlat in på kontot.
Kanske beställer igen, eller så får det bli en Tuiliq från chillcheater. men isåfall måste jag lära mig rolla innan det hunnit bli alltför kallt i vattnet ;)

Tack för tipset om torrdräkten btw =)

Skönt att höra att de verkar vara ett okej företag i alla fall. Ska försöka skrapa ihop pengar till en dräkt innan vintern (fan, att man ska va så fattig jämt...). Då blir det Wetsuit Outlet för min del. De verkar vara ensamma om så låga priser.

Förresten Ola, akta dig för att ha rollen som enda räddningsmetod vid kallt vatten. Särskilt om den är färsk. Även goda rollare får räkna med att hamna utanför kajaken de dagar det inte vill sig...

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg