Western Moutainering

Har en High Lite själv och är sjukt nöjd, enda som jag saknar i efterhand är hel dragkedja. men det visste jag om redan när den köptes. ska det vara lätt så...

Jag har en WM Summerlite komforttemp +2, som har hellång dragkedja. Den bästa sommarfjällsovsäck jag haft! Den hellånga dragkedjan är verkligen bra när man vill kunna reglera temperaturen eller om man vill använda sovsäcken som ett duntäcke.
Som alla dunprodukter måste de dock vårdas för att bibehålla bästa funktion. Inget svårt, bara att följa fabrikantens anvisningar.

Sov gott!

Caribou

Köpte en Caribou för ett tag sedan. Helt sjukt bra kvalitet. Provlåg ett antal inkl Marmots dunsäckar innan köp. "Finishen" på WM är Överlägsen. Älskar att den är lite rymligare också. Ultralighten funkade för mig, men gillar lite mer plats. 191cm/85kg. Köper jag höst/vintersäck från WM så blir det nog Antelope med tanke på måtten. Alpinliten är ju rymlig, men är skeptsik angående yttertyget...verkar riktigt tunt. Samt Antelopen väger bara ett par hekto mer och pallar 8 grader kallare miljö....Men som 3-säsongssäck om man inte har klaustrofobi så torde Ultrlighten vara finfin.

/M

Jag köpte också en Caribou MF när jag var i USA nyligen och är otroligt nöjd. Har provat den ner till 0 grader utan problem och den väger verkligen inte ner ryggsäcken. Jag är 193 cm lång och 6,6-modellen är perfekt för mig. Jag har hittills endast positivt att säga.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg