Webbkarta över östeuropa

Vi håller på och planera sommarens cykeltur och ett av alternativen är att cykla genom Polen och eventuellt även Slovakien och Ungern.

När vi grovplanerade förra årets tur i Frankrike hade vi god hjälp av http://www.mapblast.com för att få en hyffsad uppfattning över avstånd mellan olika orter.

Med mapblast är det dock inte möjligt att söka avstånd mellan orter i östra Europa så min undran är om det finns någon annan liknande webtjänst som även inkluderar östeuropa.

/Joakim
 
Vet inte hur detaljerat du behöver men http://www.se.map24.com/ är bra, tycker jag. Interaktiv kart som du kan göra routing på och/eller anvönd avstånds mätaren för avstånd fågelvägen..

Du kna oxå ställa in den så du undviker motorvägar, verkar vettigt om ni skall cykla;)

Morgan
 
Jag och min tjej cyklade Krakow-Budapest via Slovakien i somras, ska se om jag kan lägga ut min lilla reseskildring någonstans så får du veta vilka vägar vi tog. Mycket fina områden, och östeuropa är jättetrevligt att resa i (Polen, Slovakien & Ungern iaf).
 
Södra Polen och Tjeckien

Osvald; sa:
Jag och min tjej cyklade Krakow-Budapest via Slovakien i somras, ska se om jag kan lägga ut min lilla reseskildring någonstans så får du veta vilka vägar vi tog. Mycket fina områden, och östeuropa är jättetrevligt att resa i (Polen, Slovakien & Ungern iaf).

Detta låter som en intressant väg. Jag har besökt södra Polen några gånger vintertid och skulle gärna cykla där sommartid.

Eftersom vi funderar på att cykla i samma område som ni cyklat i skulle jag bli mycket glad om du kunde lägga upp din reseskildring någonstans (varför inte på utsidan?) så att man kan läsa om vilka vägar ni tog, hur ni bodde, hur långt och länge ni körde och om det var tungt i bergen mm.

/Joakim
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg