Walkstool

Har letat i forumet och bland recensionerna men inte hittat något riktigt utlåtande om de trebenade stolarna "Walkstool"
Har någon några erfarenheter? Är dom värda sitt pris?
 
Rekommenderas!

Hade en kopia köpt på Biltema vid fjolårets jakt. Ena benet gav med sig, ty var i för vekt material.
I år har jag en Walkstool orginal 65cm med teleskopiska ben. Hittills är jag mycket nöjd med den, då den har större och bekvämare sits, är högre och står stabilare pga större fötter.
 
Jag har Walkstools standardmodell på jakten. Köp hellre deras större comfort, sitsen är lte väl liten på min. Och tänk på att man blir rätt kall om rumpan utan extra isolering efter en stund. Benen sjunker ned i mjukare mark. Men bra kvalitet.
 
Hade en kopia köpt på Biltema vid fjolårets jakt. Ena benet gav med sig, ty var i för vekt material.
I år har jag en Walkstool orginal 65cm med teleskopiska ben. Hittills är jag mycket nöjd med den, då den har större och bekvämare sits, är högre och står stabilare pga större fötter.

Jag har liknande erfarenheter. När jag först såg stolen för några år sedan tänkte fy tusan vad dyrt. När vi var på Ullared något år senare köpte jag en billig variant med smala ben. Den stolen gick sönder andra gången vid andra användningen. I juni fick jag en Walkstool av min flickvän i födelsedagspresent. Det är inget man tar med på en veckovandring, men för en dagstur är den perfekt. Stolen är skön att sitta på, speciellt om marken är blöt eller kall.
 
Jag har en Walkstool Comfort XL (aningen stor för mig) sedan 2012 eller tidigare, den väger cirka 800g och är i tyngsta laget för att ha med sig på längre turer - men den passar alldeles utmärkt till dagsturer. Riktigt stabil och skön att sitta på. Låsfunktionen på benen är aningen högljudda och kan skrämma bort vilt. Det kraftiga kardborrbandet för att he ihop sittdynan i infällt läge är också ett bekymmer om man vill vara tyst. Jag har inte lyckats få låsfunktionen till att fallera så att ett ben plötsligt fälls in (försökt genom att avsiktligt vrida och vända på mig). I och med att sitsen är ett nät samlas inte vatten där när det regnar vilket är ett plus. Jag har inte testat att sitta på den med benen i infällt läge. Den medföljande nätpåsen är som sådana påsar brukar vara och gick sönder efter ett par veckor - ingen större förlust, jag förvarar stolen som den är i min ryggsäck.
 
Gav min svärmor en Comfort XL eftersom hon har problem med rygg-höft-knä och inte alltid kan ta sig upp från ex bänkar i lekparker. Hon är lyrisk! Har aldrig haft något så bra. Så hon släpar med sig den nästan överallt. Till saken hör att hon har ett BMI på 30-35 men sitter bra på den. Så den verkar vara både tålig och komfortabel.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
markanthus Walkstool Basic 50 Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg