wäsaberget

tjena ar det någon som har en förare för wäsaberget så skulle jag vara glad ifall någon kunde maila mig den om det finns någon förstås tack på förhand oscar
email oscarthepirate@lycos.com

Det finns en (dålig) förare över Wäsa modell två A4. Tyvärr så har jag bara halva d.v.s. översiktsskisskiss över hela berget och inga ledbeskrivningar. Så den torde vara till föga nytta. Kom ihåg att det häckar pilgrimsfalk i Wäsa!!! Kolla http://www.dalaklatter.org för accesinfo. Rekomendationen är dock att hålla sig helt borta från berget under häckningstiden. P.g.a. accessläget så sprids nog föraren ogärna av dem som har den. Wäsa är vårat enda lite större berg i Dalarna utan förbud/restriktioner så vi är väldigt måna om att det ska förbli så.
[Ändrat av teoek 2006-06-30 kl 23:52]

tack för informationen klart man inte vill störa en av landets colaste fåglar får höra av mig till dalaklätterklub och kolla när den slutar häcka var där i vintras och tyckte att väggen var såg ok ut så skulle vilja klättra lite där tack på förhand oscar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg