Den största svagheten med mina Fenwick-vadarskor är att de är jäkligt sladdriga eftersom de är gjorda av tyg. Er sko ser inte så hård ut i skaft, men jag kanske bedrar mig?
Det jag upplever som viktigast är ju stabiliteten, precis som i en vandrarkänga som man ska gå i några mil.
-------------------------------------------------------
SVAR:
Det är intresanta synpunkter. Vi försöker nog hitta en jämnvikt mellan stabilitet och ett minimum av vattenabsorberande, stabilitets-givande material. Klart är att tyg är i sladdrigaste laget. Vi funderar som sagt pà spalt-láder kontra nubuk som yttermaterial, och inga förstärkningar invändigt. Jag glömde iofs. námna att vi har ett mesh-foder, vilket ger viss stadga utan att suga àt sig vatten.
------------------------------------------------------
Är det lätt att byta sula när den är fullproppad med spikes? Det är ett måste att kunna byta sula eftersom de slits ut efter ett par säsonger.
-----------------------------------------------------
SVAR:
Med dessa spikes, som är i princip outslitliga, förlängs filtens livsländ betydligt. Spikesen sitter "löst" i sulan, och hindras fràn att trilla ut genom stora runda plattor pà baksidan. De hindrar alltsà inte sulbyte när detta blir aktuellt.
--------------------------------------------------
Peppe