Völkl Gotama

Toppbestigning

Hej

Har hittat ett par Gotama 183 cm på rea och är nu sugen på att slå till för att använda dessa som toppturs-/offpistskidor. Tänkte sätta på ett par Diamir Freeridebindningar på dessa. Vad tror Ni om detta? Hur är det med vikten, är Gotaman relativt tung eller lätt?

/Pottan

Kolla Head 75...

Tjapp Samuel!
Såg din formulering...
"Behöver något som klarar både pist och utanför och som är någorlunda lätta från kant till kant eftersom jag tycker om kortsväng (men också långa skärande carvingsvängar)." ...och kände igen mig.
Om märke å sånt inte är jätteviktigt för dig så kolla på Heads iM 75. Jag skaffade ett par sådana för inte alltför länge sedan, och har nu hunnit åka en del på dem. Funkar ypperligt till riktigt korta svängar, håller spåret i långa skär och biter oavsett underlag. Visst finns det säkert rena pistskidor som spöar dom där, och de är väl inte de extremaste lössnölaggen, men som en universalskida är jag mkt nöjd med mina. Ett plus i knaten är också att dessa skidor finns för provkörning på svenska anläggningar, så du slipper "grisen i säcken"
// Oskar

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vinddriven Völkl G4 för telemark? Telemark 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg