Jag planerar att cykla i USA nästa år och det som verkar ställa till mest problem är visumet. Jag kollade lite på nätet och såg att man kunde besöka USA utan visum i 90 dagar men jag vill stanna längre. Jag tänkte först att jag kunde vara i USA i 90 dagar och sedan ta mig till Kanada och vara där någon månad. Problemet är USA:s visumregler för enligt dem så måste jag lämna den Nordamerikanska kontinenten 90 dagar efter jag korsar gränsen in till USA. Det räcker inte med att ta sig till Kanada eller Mexiko. Är det någon som vet hur man kommer undan visumet och samtidigt stannar längre tid?
Jag tänkte lite på att flyga ut från landet till någon ö i Västindien eller till Latinamerika för att sedan återvända igen efter drygt en vecka. Finns det någon hake med detta förutom att det blir dyrt? Hur funkar de egentligen med att söka turistvisum till USA på exempelvis 6 månader?
/Stellan
Jag tänkte lite på att flyga ut från landet till någon ö i Västindien eller till Latinamerika för att sedan återvända igen efter drygt en vecka. Finns det någon hake med detta förutom att det blir dyrt? Hur funkar de egentligen med att söka turistvisum till USA på exempelvis 6 månader?
/Stellan