Passerar gransen till Pakistan om cirka en vecka fran Indien. Fick mitt turistvisum fran ambassaden i Stockholm. De kravde inbjudan fran guide och kopia pa den personens legitimation, flygbiljett (retur) och personbevis. Officiell guide fran http://www.tourism.gov.pk/travel_guide.html behovdes ej. Visumet ar giltigt fran nar det utfardas och galler i tre manader. Ska tydligen vara enkelt att forlanga i Pakistan. Kommer endast att ha guide under tva veckor av min tva manaders vistelse. Bad guiden skriva i inbjudan att han ansvarar for mig under hela min vistelse i Pakistan.
Gallande forsakring sa tecknade jag Solid forsakringars backpackerforsakring eftersom skyddet i min hemforsakring endast galler 45 dagar. Enligt dom sa galler den i Pakistan utom vid terrorhandlingar.
Om nagan ar i Pakistan och ar intresserad av att hanga med pa vandring over Biafo-Hispar glaciarerna fran 1 september (c. tva veckor) sa ar det bara att hora av sig.
/Johan
Gallande forsakring sa tecknade jag Solid forsakringars backpackerforsakring eftersom skyddet i min hemforsakring endast galler 45 dagar. Enligt dom sa galler den i Pakistan utom vid terrorhandlingar.
Om nagan ar i Pakistan och ar intresserad av att hanga med pa vandring over Biafo-Hispar glaciarerna fran 1 september (c. tva veckor) sa ar det bara att hora av sig.
/Johan