Har under ett antal år haft en Garmin Etrex Vista som jag använt vid såväl flygning, vandring och i viss mån bilkörning i Europa, USA och Japan. Har tyckt att den var väldigt bra men sista året har den långsamt börjat dö vilket tycks ha någon relation till strömförsörjningen för i bland kan man få den att funka riktigt hyfsat genom att ta ur (fullt fungerande nya) batterier och byta till andra batterier. Glappkontakt eller döende LCD-display? You tell me. Hursomhelst har det blivit så irriterande med detta i kombination med att skärmen ofta är randig så jag funderar på att köpa en ny GPS. Vistorna har ju blivit hyfsat billiga men nu kanske man vill ha något modernare och då tycks ju GPSMAP 60C och 60CS samt Vista C vara fina alternativ med Legend C som ett bra "billighetsalternativ". Om man jämför dem på garmins site så tycks inte skillnaderna vara så särdeles stora därför vill jag konsultera forumet för att kunna bestämma mig. Åsikter om kvalitet, funktionalitet etc vore bra.
Jag vill ha en robust GPS som klarar såväl längre fjällvandringar som flygning där baskartan är ypperlig för att avgöra vilken by som ligger under en. När det gäller vandring och bilkörning är det önskvärt att kunna läsa in mer detaljerade kartor men den möjligheten tycks ju finnas på samtliga nämnda modeller eller?
Tacksam för vägledande ord!
Jag vill ha en robust GPS som klarar såväl längre fjällvandringar som flygning där baskartan är ypperlig för att avgöra vilken by som ligger under en. När det gäller vandring och bilkörning är det önskvärt att kunna läsa in mer detaljerade kartor men den möjligheten tycks ju finnas på samtliga nämnda modeller eller?
Tacksam för vägledande ord!