Moget skrivet Betula Pendula, det där med nivån kan ju diskuteras hur mycket som helst.
Jag har en nivå i mina inlägg, där jag förutsätter att mottagaren kan förstå vad jag avser med inlägget, och inte missförstå syftet, skriver ofta på det här sättet : har jag fel ?, tänker jag rätt ?, vad tycker ni ?.
Egentligen ska man ju inte behöva lägga till det, men jag vill med det understryka att jag förstår att det finns andra som vet, har andra åsikter.
Jag kan om jag vill lägga mig på en torr, avancerad, faktabaserad nivå, och med diverse "bevis" som länkar till vedertagna faktasidor/källor, men det blir ett jobbigt sätt att skriva inlägg, det måste finnas hos mottagaren av inlägget sunt förnuft, så att denne kan ta till sig tips,
utan att det alltid måste presenteras på ett överdrivet seriöst sätt.
Med det menar jag inte att man inte får vara seriös, men det måste finnas plats på ett forum som detta för allas åsikter om hur man skriver inlägg, och givet med ett beaktande av forumets regler.
Har sett att det finns ett flertal som har svårt att föra fram sitt budskap, beskriva vad dom menar, har felstavningar, osv.
Jag ger mig inte på dem med åsikten att de har "för låg nivå", de "lallar" och att det drar ner forumet, men visst kan jag göra det, men om jag gör det så mår jag nog inte så bra...
Humorn har räddat mig i många svåra stadier av livet, såväl på arbetet, som privat, vet att den
ger mervärde, i form av självinsikt och distans till det verkliga livet som många gånger trycker på för hårt, med det inte sagt att jag är i en annan värld än andra, jag reagerar, och gör det jag ska i
situationer, där det krävs av mig, så jag är definitivt inte en person som går runt i livet och bara garvar åt allt, tvärtom många gånger så är jag en sann pessimist när det gäller det mesta, jag brukar misstro nya grejor/ideer, köper dom inte rakt av, har lärt mig att "räkna till tio först"...
Lillspöket, mycket fiffigt med tamponger i filmburk, ett säkert sätt att ha torra funkande tändgrejor !
Har nog fog för att skriva att humorn behövs här på forumet ochså.