Jag bor i göteborg, och vill ha tips på områden för snabba fjällturer i norge. vi har tänkt oss ca 4 dagar, ganska "hård" tur... vi har funderat på galdhöpiggen, och området runt omkring, men jag MISSTÄNKER att det kan vara svårt att ta sig nära med bil. Jag antar att vägen upp till spiterstulen är bommad. Kan man komma i närheten via tex Leirvassby etc?? Juvashytta?? Vi vill nämligen inte ha 1 dagsmarch i skogen innan vi kommer upp på kalfjället, eftersom vi har så ont om tid...
vi tänkte åka iväg i början av februari
Annars funderar vi på andra områden, till exempel runt Bygdin, alternativt Hardangervidda.
Om man skall till Hardangervidda - vart skall man åka för att hitta lite toppar och lite mer kuperad terräng??
Har ni några andra förslag??
Hur långt tid tar det för att sträckköra med bil Göteborg till områdena kring Galdhöpiggen? 10-12 timmar? Hur lång tid tar det till hardangervidda?
Slutligen: var hittar man mer information om allt detta - olika websiter?
/Peter
vi tänkte åka iväg i början av februari
Annars funderar vi på andra områden, till exempel runt Bygdin, alternativt Hardangervidda.
Om man skall till Hardangervidda - vart skall man åka för att hitta lite toppar och lite mer kuperad terräng??
Har ni några andra förslag??
Hur långt tid tar det för att sträckköra med bil Göteborg till områdena kring Galdhöpiggen? 10-12 timmar? Hur lång tid tar det till hardangervidda?
Slutligen: var hittar man mer information om allt detta - olika websiter?
/Peter