Vintertur i januari.

Ovanlig lösning.

Snöskor för att ta sig fram och snoboard tillsammans med pulka i nedförsbackarna. Det var onekligen en otippad kombination, men vem vet det kanske är framtidens melodi.

En sak bara, jag hoppas att ni satsat på rejält stora snöskor! Midvinterns snö kan vara mycket lös, framför allt nere i skogen. Jag knallade själv omkring med snöskor av storlek mindre, i och för sig kombinerat med ryggsäck vilket naturligtvis gör det ännu sämmre, för snart 20 år sen och har inte repat mig ännu från den upplevelsen! När snön var som lösast sjönk man ner en bit ovanför knäna i snön och då kan jag lova att man inte tar sig fram speciellt snabbt.

/ Stefan

Vintertur

Jag säger bara en sak... våga testa nya saker.
Att det kommer vara jobbigt det vet vi och vi har varit i området innan och vet hur det ser ut och vi tycker att det ska vara kul att testa hur det går... har inte sett andra folk som har testat detta..

Varför skulle det inte gå att åka snowboard med pulka i mindre backar ? det går ju med skidor =)

Re: Vintertur

Drexhy; sa:
Jag säger bara en sak... våga testa nya saker.
Att det kommer vara jobbigt det vet vi och vi har varit i området innan och vet hur det ser ut och vi tycker att det ska vara kul att testa hur det går... har inte sett andra folk som har testat detta..

Varför skulle det inte gå att åka snowboard med pulka i mindre backar ? det går ju med skidor =)

Intressant ide, men står man inte lite snett med höfterna när man snowboardar? På skidor får man ju påskjutet från pulkans skalmar rakt bakifrån...

//J (totalt ovetande om snowboard :) ).

Inget är omöjligt!

Visst borde man kunna utnyttja brädan vid väl valda tillfällen. I och för sig känns det för en icke brädåkare som en annan klart lurigt att till exempel kryssa fram nere i björkskogen, eller vid andra tillfällen då man gärna tar sig fram på skrå och/eller terrängen är allmänt besvärlig. Det känns till exempel som att man skulle vilja ha midjebältet/dragselen i olika positioner beroende på vilket håll man svänger åt med brädan.

Fast å andra sidan är min normala utstyrsel ett par 2.6 m långa träskidor från Tegsnäs som knappast är speciellt svårslagna i utförsbacken.

/ Stefan

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg