Jag önskar tips på en ny jacka att ha för cykelpendlingen till jobbet. Jag tror nästan jag fick in hela kravspecen i rubriken men tar ändå kraven här igen:
- vindtät
- ofordrad - väljer värmeläge men kläderna under
- vattenavvisande - får gärna vara "blank" i yttertyget så vatten rinner av men måste inte vara helt vattentät då jag cyklar 20-30 minuter enkel resa och kan torka mellan turerna
- blixtlås hela vägen på framsidan
- två framfickor men blixtlås för t ex nycklar, mobil, handskar
- gul eller annan stark signalfärg - reflex är bonus men inte nödvändigt då cykeln ju har det
- bonus om den har smart ventilationslösningar men behöver inte vara något fancy membrantyg - kommer oftast att svettas och bli varm för varm ändå
- gärna tumgrepp för halvkalla dagar
- krage som går upp lite i halsen om det är kallt och neddragen blixtlås om lite varmare
En gul träningsoverallsjacka, helt enkelt.
Vad ska jag köpa?
/Patrik
- vindtät
- ofordrad - väljer värmeläge men kläderna under
- vattenavvisande - får gärna vara "blank" i yttertyget så vatten rinner av men måste inte vara helt vattentät då jag cyklar 20-30 minuter enkel resa och kan torka mellan turerna
- blixtlås hela vägen på framsidan
- två framfickor men blixtlås för t ex nycklar, mobil, handskar
- gul eller annan stark signalfärg - reflex är bonus men inte nödvändigt då cykeln ju har det
- bonus om den har smart ventilationslösningar men behöver inte vara något fancy membrantyg - kommer oftast att svettas och bli varm för varm ändå
- gärna tumgrepp för halvkalla dagar
- krage som går upp lite i halsen om det är kallt och neddragen blixtlås om lite varmare
En gul träningsoverallsjacka, helt enkelt.
Vad ska jag köpa?
/Patrik