Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hämtar ut min plåt i kväll.
Precis som du säger så skall det bli spännande att se vad man kan göra med den.
Jag har redan gjort ett vindskydd enligt denna modellen:
Fungerar syverränt och köket blir avsevärt effektivare!
Kan skicka bild om någon vill!!!
30g ökade det på vikten, men då har jag också ganska tjock al-plåt. Men den är samtidigt väldigt stabil så vinskyddet blir helt runt när man sätter upp det.
Får se hur stabil den här plåten är. Kanske går det att göra ett liknande med denna plåten också. Annars blir det en annan lösning.
Smart lösning för att låsa fast skyddet på brännaren! Räcker höjden till tror du? Jag hade nog gärna sett att vindskyddet började längre ner på brännaren sas. Det går väl iofs att ordna enkelt om det nu visar sig behövas.
Jag vet inte riktigt om höjden räcker men det får visa sig.
Totala höjden är 100mm. Varav 55mm är ovanför toppen på brännaren.
Anledningen till att höjden på skyddet är som det är, har två anledningar.
Dels så skall vindskyddet få plats i kastrullen. (då hade skyddet i och för sig kunnat vara 115mm) men dels så skall skyddet inte vara ivägen för regleringen till brännaren och handtaget på kastrullen. Man kan ju göra speciella urtag för dessa på vindskyddet om man så vill.
Det var det jag hade hemma. 1,5mm tjock.
Stabil men böjbar och inte ömtålig alls.
Får se hur bra den tål rost annars har jag funderat på att skaffa 1,5mm tjock rostfri tråd ifrån biltema. Men det får vi se hur det blir med det!
Den här lösningen funkar riktigt bra, precis vid gängan på tuben blir det ca.50 grader och har inte fått brännaren att börja "spotta" pga för högt tryck.
Den här lösningen funkar riktigt bra, precis vid gängan på tuben blir det ca.50 grader och har inte fått brännaren att börja "spotta" pga för högt tryck.