Jag rullar alltid ihop vindskyddet och då funkar det bra. Till mitt Primus Gravity II EF kom förvisso både sidovindskydd och bottenreflektor vikta. Sidovindskyddet knögglade jag till direkt och det håller fortfarande. Däremot så brydde jag mig inte om bottenreflektorn och den har nu gått av i originalvecken.
/Niklas
<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w
unctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w
ontGrowAutofit/> <w:UseFELayout/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if !mso]><object classid="clsid:38481807-CA0E-42D2-BF39-B33AF135CC4D" id=ieooui></object> <style> st1\:*{behavior:url(#ieooui) } </style> <![endif]--><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> Jag har gjort ett bättre "värmereflektor" (botten-reflektor) än den som följde med mitt OmniFuel. Reflektorn är tillverkad av 0,5 mm aluminium. Den är i tre delar, och har uttag för benen, och sätts ihop av fyra ringar... och behöver inte vikas! Och tar liten plats när den är hopfälld.
Spelar ingen roll vad OmniFuel står på nu, tack vare min nya botten-reflektor som är i tre delar och har uttag för benen så anpassar sig den till ytan... Med den ursprungliga reflektorn, så var den ostadig och plåten blev bara buckligare med tiden och till sist gick den sönder!
Med den ursprungliga reflektorn kunde man också skära ett hål i den och satta den runt brännaren. Tror att de flesta gjorde så, men efter ett tag så gick den ju bara sönder av allt vikande, tyvärr!
Jag håller också på att göra ett bättre vindskydd som är hopfällbart utan att bryta sönder av all vikandet
Bifogar två bilder...