Vindskydd till kök

Gissa varför trådskaparen pratar om vindskydd? :)

Då de här toppmonterade köken får anses vara rena skrivbordsprodukter som förmodligen utvecklats i en lugn, vindstilla miljö med plana bordsskivor som underlag, de ramlar visst omkull ochså har jag hört ?
Konstruktörerna hade väl inte ens fönstret på glänt när dom provade det, än mindre tog ut köket utomhus på gräsmattan utanför kan man tänka.
Att bygga vidare på fel grundprincip kan nog ses som att man kommer tillslut finna en kompromiss
beträffande vindskyddet vad avser vikt o konstruktion.
Näe, de e som jag säger o många med mig, skit in, skit ut....
Men absolut säkert förträffliga i en husvagn eller varför inte i en sportstuga ?, eller som nödkök hemma, men se upp med tipprisken....

Då de här toppmonterade köken får anses vara rena skrivbordsprodukter som förmodligen utvecklats i en lugn, vindstilla miljö med plana bordsskivor som underlag, de ramlar visst omkull ochså har jag hört ?
Konstruktörerna hade väl inte ens fönstret på glänt när dom provade det, än mindre tog ut köket utomhus på gräsmattan utanför kan man tänka.
Att bygga vidare på fel grundprincip kan nog ses som att man kommer tillslut finna en kompromiss
Men absolut säkert förträffliga i en husvagn eller varför inte i en sportstuga ?, eller som nödkök hemma, men se upp med tipprisken....

Du uttrycker dig som om du inte riktigt vet vad du snackar om.
Vi är flera personer som har en toppmonterad brännare och är oerhört nöjda med den.
Visst ställer det till lite problem med vindskydd och tippningsrisk men detta får man ju ta i beaktande när man använder det.
Alla brännare har sina för och nackdelar som man måste ta hänsyn till.

Jag gissar (eftersom jag inte vet) att de toppmonterade köken INTE bidrar till de flesta olyckorna, framförallt eftersom det är en såpass enkel produkt.

//Peter

Fördomar fördummar:

http://www.youtube.com/watch?v=tr3B0b3SHgc

Du skojar va?
b842348c1392c08ecaccd34e2b532f90.jpg

Ha ha ha ha , snacka om tipprisk !
Fick igång adrenalinet på er i alla fall, skämt åsido, det är enkla kök, fiffiga på så sätt att det inte finns slangar, många kopplingar o dyl. men håll med om att det finns bättre lösningar...?
Ska försöka komma med tips istället om vindskydd som trådstartaren ville.
Så ska det nog bli ordning på toppmonterade kök i det fria som funkar bra.
Öringen, du har en kul humor, höll på o ramla av stolen när jag fick se min skapelse som talar emot allt vetande, ha ha ha
Har själv ett sånt, å funderar på vindskydd till det, återkommer om jag kommer på nåt som jag inte sett förut.

Tror

nog på ngt slags vindskydd i tunn aluminium, inte folie, då får man göra ett nytt hela tiden eftersom det lätt pajar, ska så fort som jag får tillfälle inhandla en tunn alu-plåt hos classe i sjön och sätta igång o experimentera i snickerboa.

nog på ngt slags vindskydd i tunn aluminium, inte folie, då får man göra ett nytt hela tiden eftersom det lätt pajar, ska så fort som jag får tillfälle inhandla en tunn alu-plåt hos classe i sjön och sätta igång o experimentera i snickerboa.

Ha inte ansiktet allt för nära när tuben exploderar.

Toppmonterat

är inget nytt under solen. Gamla fotogen och bensinkök har varit det sedan förra årtusendet. Och det fungerar fortfarande bra....

Bilagor

• IMGP0411_2.jpg
    IMGP0411_2.jpg
    48.1 KB · Visningar: 592
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andy69 Lätt vindskydd till köket.. Lättpackning 8
3338 Visa ditt lätta Trangia vindskydd Lättpackning 1
Dannelito VBL som alternativ till dunjacka Lättpackning 13
Zachie Övergång från kängor till lågskor 2014-2015 Lättpackning 133
Florén Krympplast/krympfilm/sträckfilm till tarp? Lättpackning 10
UnderEnTarp Lätt ryggsäck som tar upp till 15 kg Lättpackning 44
UnderEnTarp UL linor till min hammock! Lättpackning 16
Tranan Ny ryggplatta till en Golite Pinnacle? Lättpackning 2
lilonjo Alternativ till inov8 roclite 370? Lättpackning 0
Jörgen Fjaderlatt.se Packrafting från Abisko till Nikkaluokta Lättpackning 57
Jörgen Fjaderlatt.se Lättare packning från A till Ö Lättpackning 93
Martin Fjäderlätt Låna ut ett Lunar Duo till Fjäderlätt? Lättpackning 0
MickeArv Vikt på packning till kebnekaise Lättpackning 28
marja en guid till lättpakning Lättpackning 1
Jörgen Fjaderlatt.se Hemavan till Anjan - utrustning och upplevelser Lättpackning 34
Sjobbe Vind/Vatten till Haglöfs Barrier Hood Lättpackning 12
Martin Fjäderlätt En vanlig vandrares övergång till lättare packning Lättpackning 43
peter1959 Anpassa köket till vandringen Lättpackning 9
PetNor W's Pinnacle pack till män? Lättpackning 7
greendanger Sovsäck ner till -10 Lättpackning 8
Mattias Åhlin Ryggsäck till BAMM Lättpackning 1
Razzle-Dazzle En till variant på packning Lättpackning 0
lleberg Lätt och billigt kök, från dealextreme.. vågar man? Lättpackning 22
hodder Nytt kök-Evernew Ti DX Lättpackning 28
tsd val av kök Lättpackning 15
Picea Varför behöver man ett kök? Lättpackning 50
sachsaren Utan kök? Lättpackning 30
Jorlen Kök eller inte? Lättpackning 31
Grinchen Lätta kök Lättpackning 9
Avsl12 Lättare kök Lättpackning 20

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg