Vindmojäng

Ni är helt fel ute.
Motvind är positivt. Det ger mer fartkänsla och höjer alltså moralen.
Vidare vet jag inget värre än när man vänt efter att ha paddlat i motvind och då upplever det som vindstilla; ingen fartkänsla, och framförallt så rinner all svett ner i ögonen så att de svider och man kan tvingas släppa paddeln i tafatta försöka att torka sig.

Måttlig vind brukar ha väldigt liten effekt på hastigheten för mig, kanske p g a skälen ovan. Självklart har jag även kunnat notera att rejäl motvind sänker hastigheten/tar på krafterna.

Jag har ett par kamrater som "alltid" jublar över motvind och motvågor - det känns ju som att det går så himla fort när man igen o igen drar igenom vågorna...

Själv är jag aningens mer skeptisk. :) Jag gillar medvind! Helst stark medvind!

Ni är helt fel ute.
Motvind är positivt. Det ger mer fartkänsla och höjer alltså moralen.
Vidare vet jag inget värre än när man vänt efter att ha paddlat i motvind och då upplever det som vindstilla; ingen fartkänsla, och framförallt så rinner all svett ner i ögonen så att de svider och man kan tvingas släppa paddeln i tafatta försöka att torka sig.

Måttlig vind brukar ha väldigt liten effekt på hastigheten för mig, kanske p g a skälen ovan. Självklart har jag även kunnat notera att rejäl motvind sänker hastigheten/tar på krafterna.

Jag är med på detta. Det är galet jobbigt om inte olidligt att paddla i stiltje.
Galen medvind är roligast om det är vågor. Har ni paddlat en stjärnklar natt utan minsta vind?
Det är ganska häftigt prova det.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg