Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nå, emotser en intressant en utveckling från dig huruvida vindkraft är lönsam eller inte? Lite fakta och siffor i målet skulle kunna övertyga kanske...
Tydligen inget fel på min fingertoppskänsla den här gången. Tyska energimyndigheten dömer ut vindkraft som för dyrt. Greenpeace har inte oväntat annan uppfattning och stöder sig väl då på egen "forskning", hahaha ....
Tydligen inget fel på min fingertoppskänsla den här gången. Tyska energimyndigheten dömer ut vindkraft som för dyrt.
Svenska Energimyndigheten sköter tydligen sitt jobb på det sätt man kan vänta av miljöpartister i maktställning. Här kan man studera myndighetens propaganda
Problemet med förnyelsebar energi som vindkraft är att "alla" tycker den är bra. Så när jag söker efter rapporten från den tyska energimyndigheten hittar jag mest bara propaganda från branschintressen, typ
Men jag ska fortsätta leta. Har sedan tidigare vetat att vindkraft är unik på så vis att den väsentligen saknar skalfördelar. Ett stort aggregat blir inte nämnvärt billigare än två med halva maxeffekten. Har att göra med att centrifugalkrafterna ökar markant med större längd på rotor. Konstruktioner som har "vingar" som inte roterar kan därför vara bättre.
Intressant synpunkt från Öringen. Det viktiga är tydligen vem som säger något och inte trovärdigheten i sig av det som sägs. För mig tog det mindre än en minut att se att synpunkterna från "Kalle" hade högre trovärdighet än informationen från Energimyndigheten. Tecken på att samhället förfaller snabbare än jag?
Det viktiga är tydligen vem som säger något och inte trovärdigheten i sig av det som sägs. För mig tog det mindre än en minut att se att synpunkterna från "Kalle" hade högre trovärdighet än informationen från Energimyndigheten. Tecken på att samhället förfaller snabbare än jag?
Man kan i alla fall se att tyska branschintressen är mer seriösa än den svenska energimyndigheten. Tyskarna säger redan i rubriken att vindkraft ännu inte är konkurrenskraftig.
Man kan i alla fall se att tyska branschintressen är mer seriösa än den svenska energimyndigheten. Tyskarna säger redan i rubriken att vindkraft ännu inte är konkurrenskraftig.
Kan inte låta bli kommentera....exakt vad i deras uttalande gör tyskarna mer seriösa i denna fråga? För det kan väl inte bara vara som så att deras åsikt råkar sammanfalla med din som gör dom mer seriösa???