Sommarens äventyrsplaner börjar smidas och som nybliven vandrare behöver jag er, mer erfarna entusiaster till hjälp. Ursprungsplanen var att återigen återvända till underbara Jotunheimen och ta en snabb tur runt som involverade topparna: Glittertind, Galdhöpiggen samt Kyrkja. Då detta nu inte är möjligt p.g.a. de rådande omständigheterna börjar jag fundera på turer i Sverige, någonting jag aldrig riktigt upplevt i annan form än dagsturer.
Jag planerar vandring söndag-lördag, så totalt sex nätter och sju dagar. Vad jag söker är något lite mer utmanande då jag helt enkelt vill testa min fysiska form. Jag går gärna oledat, dock inte helt åt pipsvängen då jag inte bör överskatta min förmåga. Jag är heller inte beroende av någon fjällstuga, utan använder tält hela resan. Jag har kikat lite på Sarek, är det de 'vildaste' vi kommer inom svensk fjällvärld?
Låt mig höra om era bästa äventyr!
Jag planerar vandring söndag-lördag, så totalt sex nätter och sju dagar. Vad jag söker är något lite mer utmanande då jag helt enkelt vill testa min fysiska form. Jag går gärna oledat, dock inte helt åt pipsvängen då jag inte bör överskatta min förmåga. Jag är heller inte beroende av någon fjällstuga, utan använder tält hela resan. Jag har kikat lite på Sarek, är det de 'vildaste' vi kommer inom svensk fjällvärld?
Låt mig höra om era bästa äventyr!