Något äldre än mitt gamla. Mitt är från nån gång 65-70 enl märkningen på brännaren. Jag la upp bilder på mitt i samma tråd.
Var ute lite idag och testade duossalkärlen, stekpannan 18cm i 25ans kök och 1.5l samt 1.75l kastrullen.
Stekpannan blev helt outstanding iom att den kommer så långt ner och i skydd. Margarinet började fräsa inom 10 sek och inom 30 sek var det HÖG tid att lägga på. Till skillnad mot med vanliga pannan där margarinet bara ligger där och det händer inget på 3-4 min, sen börjar det smälta lite slött. Otrolig skillnad, nu har man faktiskt en funktionell stekpanna!
1.2l vatten i köket till vänster kokade på 16 min, locket på direkt, +3 gr i luften. Vattnet är KALLT (egen brunn). Det var gamla brännaren.
Stroganoffen tog 35 min. Lät det koka rätt hårt 8-10 min också. Mat ska få ta tid. Då blir det nåt helt annat.
Hade givetvis kört i kastrull direkt ist för stekpanna först men nu ville jag testa hur den lilla pannan funkar i det stora köket. Fruktansvärt bra. T röd som bränsle. Ja jag ska skaffa gas. Lite bilder. Barnen smackade belåtet.
En mysig dag ute i trädgården med barnen
Gött med 2 flammor. Då kan man laga på riktigt. Hade bra värme 25-35 min och det var gott om sprit kvar i båda brännarna. Fyller dem högt.