• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vill även "rädda2 er söndagskväll...

Jag vill såååå gärna inte såga Din ide', men det har jag gjort ;)

Det påminner om min ex. flickväns morfar som hade "uppfunnit" en evighetsmaskin.
Han blev skitsur när jag med enkla fysikaliska lagar/kalkyler kunde såga den på 30 sekunder.

Man ska inte alltid diskutera med uppfinnare ;)
 
Jag vill såååå gärna inte såga Din ide', men det har jag gjort ;)

Det påminner om min ex. flickväns morfar som hade "uppfunnit" en evighetsmaskin.
Han blev skitsur när jag med enkla fysikaliska lagar/kalkyler kunde såga den på 30 sekunder.

Man ska inte alltid diskutera med uppfinnare ;)

Äsch, Peter Sjödin, det ser ju så himla bra ut !:)
 
Jag tror att du har läst Ny Teknik nyligen.

Nej, och du är inte ens först med denna icke fungerande idé. Den är från 1685.
Boyles evighetsmaskin

Fel haraldn ! , jag har läst Hjalmar Larssons bok Perpetuum Mobile, men du, det är ju nya tider, det kanske funkar nuförtiden om man gör på rätt sätt ?...

Äsch, du har nog rätt, det funkar inte, men en evighetsmaskin som fungerar, är väl Evolutionen ?
 
Om det fanns ett material med enkelriktad kappilärkraft som dessutom avtog i "sugriktningen" med nån slags gradient, så skulle det kanske funka... Fast det är väl lite ont om såna material just nu.

Det där med låg effekt vore ju inget problem: många maskiner blir det. Eller större...