Snåla inte på tält. Det är ovärderligt att ha ett tält som man alltid kan lita på. Jag har träffat så många som har samma uppfattning som mig om Hilleberg. En fransman som var ute på en tur där det bara vräkte ned dag efter dag, och deras Hilleberg Namatj var det enda som inte började läcka igenom utan var helt torrt. Övriga kom in till dem för att byta om till torra kläder. Soulo som blivit begravt av snöstorm under topptur, och när återvänder och gräver upp dem så är det nedtyngt men bara flexar tillbaka som om inget hänt när tillräckligt med vikt skyfflats bort. Resten av tälten hade fått stänger brutna. Lägg till det deras livslängd samt den allmänna levnadsstandard de bidrar med.
Hubba Bubbat verkar man behöva sätta upp innertält först? Hemskt när det regnar! Det finns säkert de som tycker det är ok, men det är ändå svårt argumentera mot att det antagligen inte vore så skoj om det börjar ösregna och man inte hinner i tid.
Skodon och tält, där ska man ha det bästa man kan få. Övrigt kan man klara sig rätt bra med om något går sönder(under sommar iaf), t.o.m ryggsäck. Men skor eller tält som slutar fungera som det är tänkt... Nej, det är inte skoj.
Kolla om Allak kommer upp på Hillebergs outlet nån gång:
Simple, wonderfully light, and completely free standing, the all-season Allak is an excellent all-around 2-person tent.
hilleberg.com
Om du faktiskt känner att ett Hilleberg inte är värt det så har jag träffat flertalet som varit mycket nöjda med sina Bergans. Detta ser mycket fint ut för ett bra pris.
Köp Bergans - Romsdal 2-mannatält online för bästa pris ✓ Välj snabbaste leverans ✓ Jämför priser ✓ Recensioner & information på fritidsportalen.se
fritidsportalen.se