• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

Insats och försvar damp ner i brevlådan idag. Som vanligt så bläddrar man igenom, inte så rolig att läsa men man får ju kolla på bilderna.
Det är en liten artikel om Fallskärmsjägarskolan, och en kass bild på en soldat som smälter snö. Men vad är det för kök han har?
Niklas
 
inte en aning.. när jag å Tigern låg inne så hade vi inga kök, nej herre jävlar.. då fick man bane mig äta snön som den var.. :)
 
Har ännu inte sett bilden, men vet att FJS har testat bla Optimus 85 Loke. Det är en ganska traditionell lösning med vindskydd i två delar förutom att själva tanken också utgör bottenplatta. Ska spana lite så fort tidningen dyker upp...
 
-Patric-; sa:
inte en aning.. när jag å Tigern låg inne så hade vi inga kök, nej herre jävlar.. då fick man bane mig äta snön som den var.. :)

På min tid åt vi precis som Putte säger snön som den var. Fanns det ingen snö åt vi is. Fanns ingen is åt vi inget alls utan drack, grumligt myrvatten med älglort i. Någon gång emellanåt tuggade vi bark och lav. Det var allt.

FJS är topphemliga så vilket kök som används är hemligare än hur jänkarna sänkte Kursk.

/ G
 
tigertamjaren; sa:
FJS är topphemliga så vilket kök som används är hemligare än hur jänkarna sänkte Kursk.

/ G

jepp skithemliga.. det e därför vi har tuffa namn som "Tigern" å så.. jag e inte så gammal som Tigern så mitt skithemliga hemliga namn e fortfarande hemligt.. jepp!! så e det...
 
Det är för att ni är så himla hemliga som ni aktar er för att posta för mycket på Utsidan?

Tänk på att Fi lägger pussel...
 
Vad är det med er?
Alla som har gjort lumpen vet vilket kök de använder.

Ett jägarkök, såklart.

Sen när de har lagat maten färdigt så har de en jägarmarch och går och spränger saker med en jägarladdning.
 
Nordesjö; sa:
Vad är det med er?
Alla som har gjort lumpen vet vilket kök de använder.

Ett jägarkök, såklart.

Sen när de har lagat maten färdigt så har de en jägarmarch och går och spränger saker med en jägarladdning.

Jisses Martin, ibland slår det slint så pass att det blir rätt! Vi lyfter våra baskrar i tribut!

/ G
 
Mezzner; sa:
Det är för att ni är så himla hemliga som ni aktar er för att posta för mycket på Utsidan?

Tänk på att Fi lägger pussel...

sålänge Fi bara lägger pussel så är det väl bra, det är värre när Fi börjar läsa posei o ha blommiga kalsonger..