Jag har en Terra Nova Bothy4 som jag är mycket nöjd med. Den funkar bra i hård vind och är gjord i ett lagomt tjockt tyg som tål en hel del stryk. En sån här grej får inte paja, så tältduk duger inte. Den är helt tät, så om man sätter sig i den i vardagsrummet blir det snabbt fuktigt, men i hård vind räcker ventilationen bra.
Den funkar även för 2 personer, med 4 blir den ganska trång. En bra finess är att hörnen man ska sitta på är svarta, lätt att hitta i storm och villervalla.
Det enda som är dåligt är att det är ett litet fönster på den (som på tältet VE-25). Detta immar alltid igen, är väldigt stelt i kyla, och gör säcken svår att packa i sin påse när det är kallt. Urdum finess!
Jag har även använt en äldre Fjällräven-vindsäck som var bra.
Den funkar även för 2 personer, med 4 blir den ganska trång. En bra finess är att hörnen man ska sitta på är svarta, lätt att hitta i storm och villervalla.
Det enda som är dåligt är att det är ett litet fönster på den (som på tältet VE-25). Detta immar alltid igen, är väldigt stelt i kyla, och gör säcken svår att packa i sin påse när det är kallt. Urdum finess!
Jag har även använt en äldre Fjällräven-vindsäck som var bra.