Det är kul
att diskutera kartor för det finns så många olika preferenser och kartor är en passion för många. Jag minns när jag fick hem min första uppsaättning tyvekkartor och låg minst någon timme i badkaret och studerade kartorna.
Nu finns som Peter påpekar många olika sätt att hantera navigering. Att scanna och trycka ut precis rätt kartutsnitt för en tur kan vara smidigt speciellt om man vill förse alla deltagare med en egen karta för att öka deras utbyte av turen.
Jag sparar färdspåren i datorn och kan titta på gamla färdspår på kartbakgrund. Att publicera färdrapporter med spårplottar på www ger också mycket info till t ex andra skridskoåkare som kan trycka ut plottarna och ha med vid egna turer.
Thure
att diskutera kartor för det finns så många olika preferenser och kartor är en passion för många. Jag minns när jag fick hem min första uppsaättning tyvekkartor och låg minst någon timme i badkaret och studerade kartorna.
Nu finns som Peter påpekar många olika sätt att hantera navigering. Att scanna och trycka ut precis rätt kartutsnitt för en tur kan vara smidigt speciellt om man vill förse alla deltagare med en egen karta för att öka deras utbyte av turen.
Jag sparar färdspåren i datorn och kan titta på gamla färdspår på kartbakgrund. Att publicera färdrapporter med spårplottar på www ger också mycket info till t ex andra skridskoåkare som kan trycka ut plottarna och ha med vid egna turer.
Thure