Vilken Tillverkare av Utrustning för äventyr & friluftsliv tycker du är bäst.

Vilken tillverkare av utrustning för äventyr & friluftsliv tycker du är bäst.

• Totala väljare
    46
med tanke på att dom faktiskt delvis sytt upp kläder exakt efter min (förmodar jag exemplariska:)) kropssform känner jag att dom möter upp mina behov, för vad man kan kräva av en leverantör, på ett hyfsat bra sätt

även om samarbetet sträcker sig något längre än det mellan företaget och genomsnittskonsumenetn finns än så länge bara kärleksband, inget ägarinflytande varken från deras eller min sida.

för övrigt hade jag gärna sett mer "no-name" produkter som levde upp till mina behov.
problemet med dom flesta är tyvärr fortfarande två;

1. dom heter ofta något som gör det näst intill pinsamt att gå runt med namn & logga på bröstet.
2. kvalitén når inte riktigt upp till önska nivå

för min del skulle dom gärna få bli "no-name" produkter i ordets rätta bemärkelse, dvs vara helt bifriade från fula loggor och lustiga namn + att man la ner någon 100-lapp till och landade på jämförelsebar kvalite´, med dom stora.

i väntan på det ser jag inga jätte problem med att omsorgsfullt välja bland de varumärken som finns. ibland händer det ju faktiskt att ett kännt varumärke också saluför en bra produkt...

jag förstår inte varför jag genom detta agerande skulle bli ägd av ett varumärke..? förklara gärna.

det jag däremot tycker är patetiskt, är när man helt okritiskt köper vilken dynga som helst bara för att det är en viss logga påklistrad. jag såg tex något litet aluminiumrör, med en vanlig stålwire dragen rakt igenom, för nån månad sedan, anordningen var från Black Diamond tänkt att sättas ihop för känna igenom laviner med och prissatt till strax under 1000:- material och arbetskostand kan knappast tillsammans ens kommit över 20:-...

Jo, det finns många som tror på myten om den lyckliga horan, man kan vara en musa för ett "high-end" märke eller snaska "No-Name" kotte. Oavsett om man fnaskar runt i Värtan eller raggar kunder på Sheraton är stämpeln svår att skrubba bort.

Jo, det finns många som tror på myten om den lyckliga horan, man kan vara en musa för ett "high-end" märke eller snaska "No-Name" kotte. Oavsett om man fnaskar runt i Värtan eller raggar kunder på Sheraton är stämpeln svår att skrubba bort.

Jag är den första att hålla med om att marknadsekonomins aktörer, och den press vissa av dom skapar, i det stora hela, knappast gagnar mänskilgheten i stort. Om det var det du menade.

Dock har jag inte, för egen räkning, dukat under så fullständigt av deras tyngd att jag identifierar mig som ett sargat offer bara för att jag bär något plagg dom producerat. För mig kan fortfarande en jacka bara vara en jacka. Jag tycker jag är så mycket mer :)

Dessutom är ju enda kvarvarande alternativet, i din prostitutionshärva, att inte ha några kläder alls och så långt kommer jag nog aldrig vilja gå för att manifistera att jag är en fri människa.

Det är ju klart, man kan ju sy sina kläder själv. Men eftersom jag tillbringar stora delar av min tid bland den delen av mänskligheten som lever efter marknadseknomins spelregler ser jag det som ett lite för tungrott alternativ. Även om idén ibland är tilltalande tror jag allt för mycket tid och energi skulle gå åt att förklara varför jag tex är inlindad i vadmal och förskjuta fokuset från det jag egentligen vill föra fram.

Jag är den första att hålla med om att marknadsekonomins aktörer, och den press vissa av dom skapar, i det stora hela, knappast gagnar mänskilgheten i stort. Om det var det du menade.

Dock har jag inte, för egen räkning, dukat under så fullständigt av deras tyngd att jag identifierar mig som ett sargat offer bara för att jag bär något plagg dom producerat. För mig kan fortfarande en jacka bara vara en jacka. Jag tycker jag är så mycket mer :)

Dessutom är ju enda kvarvarande alternativet, i din prostitutionshärva, att inte ha några kläder alls och så långt kommer jag nog aldrig vilja gå för att manifistera att jag är en fri människa.

Det är ju klart, man kan ju sy sina kläder själv. Men eftersom jag tillbringar stora delar av min tid bland den delen av mänskligheten som lever efter marknadseknomins spelregler ser jag det som ett lite för tungrott alternativ. Även om idén ibland är tilltalande tror jag allt för mycket tid och energi skulle gå åt att förklara varför jag tex är inlindad i vadmal och förskjuta fokuset från det jag egentligen vill föra fram.

En logga är en logga är en logga, sen går det inte att komma ifrån att välsydda, funktionella och stilrena kläder kostar mer, de stora har ögonen på sig och kan inte köpa loss partier av barnarbetade kläder och göra avans på ingenting. Vissa har blivit stora genom att leverera bra produkter, men ingen bedriver välgörenhet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
martinnilsson Hjälp! Vilken tillverkare har gjort denna ryggsäck? Utrustning allmänt 3
Toan Vilken temperatur klarar olika material vid torkning? Utrustning allmänt 3
Elvah Vilken är den lättaste fungerande mobiltelefonen just nu? Utrustning allmänt 28
Kvark Vilken FR ryggsäck? Utrustning allmänt 2
Mysan1 Haglöfs rygga, vilken modell? Utrustning allmänt 13
Sweref Vilken överlevnadsklocka? Utrustning allmänt 14
stenblock Vilken Lundhagsmodell är dessa pjäxor ? Utrustning allmänt 7
Stenröset Toaspade - behövs den? Om ja, vilken är bäst? Utrustning allmänt 57
vandrafjäll Vilken klocka med höjdmätare? Utrustning allmänt 30
thompalompa Vilken kniv Utrustning allmänt 24
Silver Fang Vilken kompass Utrustning allmänt 29
Silver Fang Vilken pannlampa Utrustning allmänt 15
NaturBoel Vilken klätterhjälm rekommenderas? Utrustning allmänt 0
EmilN Vilken funktion är det som ramlar ut ur min jacka? Utrustning allmänt 8
Jojosurf Vilken typ av känga Abisko - Nikkaluokta? Utrustning allmänt 2
Jones Vilken kniv till min tjej? Utrustning allmänt 40
Dobbis Vilken säck? Utrustning allmänt 12
AndersSupertramp Snösåg - vilken rekommenderar du ? Utrustning allmänt 8
skitfiske Vilken sovsäck?? Utrustning allmänt 10
Elvah Vilken termos är bäst? Utrustning allmänt 32
Morgan Vilken kikare Utrustning allmänt 6
LarsElm Vilken pannlampa ska jag köpa? Utrustning allmänt 27
A.Westberg Friluftsmobil - vilken ska man välja? Utrustning allmänt 9
Fotokalle01 Vilken fällkniv? Utrustning allmänt 23
miniwallan Liten yxa: Vilken? Utrustning allmänt 18
skyspy Vilken klocka är mest tålig? Utrustning allmänt 131
Molngrabb Vilken moramodell? Utrustning allmänt 5
JacobB Vilken fällkniv Utrustning allmänt 74
Mulan Vilken Kamin blir det? Utrustning allmänt 4
maaltoh Vilken del av din frilufts-utrustning är din absoluta favorit!? Utrustning allmänt 85
desireman Funderar på vilken kamera är bäst att köpa för vandring? Utrustning allmänt 83
Bulgakov Vilken uteklocka med fotpod och höjdmätare? Utrustning allmänt 1
orjanraberg Vilken tältlykta Utrustning allmänt 17
desireman Vilken vandringskänga för max 2000:-? Utrustning allmänt 20
såg vilken pryl får vara hemma o vilken få följa med Utrustning allmänt 11
niking Vilken hårdhet på multitängernas knivar? Utrustning allmänt 19
bash Dags för ny kniv, men vilken??? Utrustning allmänt 14
qvick vilken kniv med konservöppnare? Utrustning allmänt 19
patrik_neckman Camelbak, vilken ska jag välja Utrustning allmänt 3
Kanii Vilken ryggsäck? Utrustning allmänt 2
Runningman Vilken Armbandspedometer ska man välja? Utrustning allmänt 0
tango Vilken slida till fällkniven S1 samt blånerad/blank? Utrustning allmänt 4
staffanp Gul rem i Norröna Synkro: till vilken nytta? Utrustning allmänt 14
plaskdaja Vilken stöttålig mobil? Utrustning allmänt 44
avslut0908 Vilken yxa ska jag köpa? Utrustning allmänt 19
Martin_Be Vilken GPS? Utrustning allmänt 1
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Utrustning allmänt 4
mariaa Vilken kikare ska man köpa? Canon 12x36 IS II? Utrustning allmänt 13
lallen Vilken av följande fyra minikikare skall jag välja? Utrustning allmänt 0
plaskdaja Vilken pryl har inte uppfunnits än??? Utrustning allmänt 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg