med tanke på att dom faktiskt delvis sytt upp kläder exakt efter min (förmodar jag exemplariska) kropssform känner jag att dom möter upp mina behov, för vad man kan kräva av en leverantör, på ett hyfsat bra sätt
även om samarbetet sträcker sig något längre än det mellan företaget och genomsnittskonsumenetn finns än så länge bara kärleksband, inget ägarinflytande varken från deras eller min sida.
för övrigt hade jag gärna sett mer "no-name" produkter som levde upp till mina behov.
problemet med dom flesta är tyvärr fortfarande två;
1. dom heter ofta något som gör det näst intill pinsamt att gå runt med namn & logga på bröstet.
2. kvalitén når inte riktigt upp till önska nivå
för min del skulle dom gärna få bli "no-name" produkter i ordets rätta bemärkelse, dvs vara helt bifriade från fula loggor och lustiga namn + att man la ner någon 100-lapp till och landade på jämförelsebar kvalite´, med dom stora.
i väntan på det ser jag inga jätte problem med att omsorgsfullt välja bland de varumärken som finns. ibland händer det ju faktiskt att ett kännt varumärke också saluför en bra produkt...
jag förstår inte varför jag genom detta agerande skulle bli ägd av ett varumärke..? förklara gärna.
det jag däremot tycker är patetiskt, är när man helt okritiskt köper vilken dynga som helst bara för att det är en viss logga påklistrad. jag såg tex något litet aluminiumrör, med en vanlig stålwire dragen rakt igenom, för nån månad sedan, anordningen var från Black Diamond tänkt att sättas ihop för känna igenom laviner med och prissatt till strax under 1000:- material och arbetskostand kan knappast tillsammans ens kommit över 20:-...
Jo, det finns många som tror på myten om den lyckliga horan, man kan vara en musa för ett "high-end" märke eller snaska "No-Name" kotte. Oavsett om man fnaskar runt i Värtan eller raggar kunder på Sheraton är stämpeln svår att skrubba bort.