Tester kan vara mycket användbara som utgångspunkt. Men viktigt att ha i åtanke att produktplacering i tester kan vara del av PR-strategier. Kan man alltid lita på informationens ursprung, och på att testerna inte är sponsrade osv, kanske till och med färdigskrivna texter direkt från PR-byrån i en hel del fall. Kan vara klurigt. Men de är helt klart en bra utgångspunkt för att få en överblick över utbudet!
Det blir i min mening rakare att få höra vanliga personers verkliga erfarenheter av produkter. Ett exempel är denna klassiska ståltermos FBB från ett av testerna ovan, som utnämns som testvinnare. "Värmekapacitet på 12 timmar" etc - under vilka omständigheter, kan man fråga sig, inomhus? Just den termosen pratade jag om med en kompis igår, som berättade att jag kan räkna med att få ljummet vatten på morgonen, om jag ska använda den när det är lite kyligt.
Håller inte riktigt med dig här. Visst kan test vara vinklade, men så länge man kan läsa hur testet gick till, och det är utfört av en någorlunda opartisk grupp ger jag bra mycket mer för testfakta än för vad nån tycker om en termos. En "tyckare" har ju knappast jämfört drycktemperatur på 10 termosar som köpts samma år, utan har oftast bara sin ytterst subjektiva uppfattning.
Det du länkar till är väl knappast ett test dock, utan bara ett försök att kränga en termos...