Jag interrailade genom.. Düsseldorf, Amsterdam, Stutgart, Brig (södra Schweiz), Neapel, Sorrento, Amalfi, Salerno, München och hem till Umeå igen förra sommaren, under 4 veckor.
Hur stor säck man behöver beror enbart på hur mycket man bär med sig, min 44liters säck räckte till med plats över.. synd bara att den försvann på en buss i Italien..
Mina råd till dig är, bär värdesaker på dig, ta mycket bilder, njut..
Och ta inte med saker du gråter över om dom försvinner.. Ät lokal mat och kom ihåg att du inte alls behöver ta med dig allt du behöver, pengar är lättare att bära och ger betydligt mer frihet.
Skulle jag åkt igen skulle jag kanske inte tatt med min Osprey Talon 44 oavsett hur skön den var att bära, utan kanske nått simplare.. Även om den med sina typ 1150 inte är direkt dyr..
Och samtidigt så är en nyckel att ta med sig kläder man tycker om, då brukar bristen på variationen störa mindre..
Men ja, jag mötte folk som kånkade fulla 70+liters säckar som var fulla och ändå hade dom saker i händerna.. Jag var inte avis
Och sen, även om du nu frågade efter en ryggsäck, så tipsar jag om Couchsurfing.org, en community som funkar som förmedling av soffor till låns till förbipasserande resande, inget tvång eller betalning inblandat. Jag spenderade hälften av nätterna på så sätt och den största vinsten är inte att man sparar pengar, utan att man skapar betydligt fler minnen att se tillbaks på