Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tänkte posta igår men inlägget råkade hamna i isklätterforumet :=). Själv så älskar jag deras softshelljackor och har jag föregångaren till Ready Mix jacket. Passar mycket bättre till "högpuls" aktiviteter än t.ex min eventjacka som enligt utsago ska andas bättre än gore-tex osv.
Montanges vindblus är ren och funkar utmärkt att cykla i, gör själv 48km de flesta dagar. Till min besvikelse stals min Patagonia vindblus som var fenomenal.
Problemet med Montanes vindjackor är att de har lite lustig passform (jag är iofs 185/70 med högt apindex). Samma med Marmot Ion. Patagonias Houdini verkar fin men säljs vad jag vet inte i Sverige.
Tänkte posta igår men inlägget råkade hamna i isklätterforumet :=). Själv så älskar jag deras softshelljackor och har jag föregångaren till Ready Mix jacket. Passar mycket bättre till "högpuls" aktiviteter än t.ex min eventjacka som enligt utsago ska andas bättre än gore-tex osv.
OJOJ, länken funkade inte men jag hittade jackan ändå. Och ja! Det är en sån jag ska ha! Lätt! Tack för tipset! Nu är det bara att ge sig ut på ebay och fiska!
Problemet med Montanes vindjackor är att de har lite lustig passform (jag är iofs 185/70 med högt apindex). Samma med Marmot Ion. Patagonias Houdini verkar fin men säljs vad jag vet inte i Sverige.
Jo för oss med långa armar och ben blir det till att köpa bylsmodellen. Vindblusar är gock enkla att lägga in.
Utvalet i Sverige är bedrövligt! Inget märke glömt.
Kan meddela att jag numera är stolt ägare till en Patagonia Houdini som jag drog hem på ebay för en kvart sedan. Priset blev $54 och jackan är grå och ny.
Vi får nu hålla tummarna för att den dyker upp i brevlådan också....