Vilken Lundhagsmodell är dessa pjäxor ?

Hej fick in dessa kängor på en loppis där jag jobbar. Jag hittar inga existerande modeller som ser ut så och vill inte ställa ut nån sorts varumärkeskopia. Känner nån igen dessa ?
4234EF6E-8463-47E8-B6EB-91C59A16FAB5.jpeg
88C44372-4C42-4006-9FC5-5EE6EEF11466.jpeg
B0CA9BDA-A7C0-4D22-B82C-AA156982DD41.jpeg

Minns inte vad de hette men jag sålde massa såna en gång i tiden. Kan det ha varit X-ARC...
Det ser ut som rätt känga , tack så mycket !

vet egentligen inte om Lundhags alls är ett varumärke som har problem med kopior . Men jag hade för mig de brukar ha en svensk flagga på sina produkter . Men det kanske vara är viss serier .

Det är äldre modell. Köpte ett par sådana i början av 10-talet. Legotillverkade av annat företag. Helt annan passform än cellgummipjäxor och -kängor, rejält mycket smalare läst.

Det är äldre modell. Köpte ett par sådana i början av 10-talet. Legotillverkade av annat företag. Helt annan passform än cellgummipjäxor och -kängor, rejält mycket smalare läst.
Dom verkar ju vara billigare än de övriga kängorna i deras sortiment , ser att de säljs för 1700 på addnature

trodde inte Lundhags hade uppdelning i premium-segment

Det är en skidpjäxa, för en lite kraftigare längdbindning, tex för turskidåkning och långfärdsskridskor.

NNN BC = New Nordic Norm Backcountry.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg