Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS?

Det är iaf viktigt och kolla innan köp av mobil hur gpschipsetet fungerar på den.Det varierar lite från nästan helt döva till hur vassa som helst.

Den nya Samsung 5 Neo som är en vidare levande variant av gamla S5an verkar iaf vara verkligen vass.Bra pris och väldigt vassa i övrigt också.Vattentät också så den behövde bara ett stötdämpade skal ala Survivor för och bli en perfa friluftsnalle.

Så Samsung verkar vara det som gäller då deras mobiler är ju vattentäta fast det är deras lyxvarianter.

Vad i ViewRanger är det som inte är bra i vildmark?
Jag har själv VR och har inte hittat något negativt än, så jag lyssnar gärna på problemet.

Hmm. Inser att jag nog missade frågeställningen lite när jag kommenterade VRs gratis tillgängliga Open Street map. Betalversionerna har jag ingen erfarenhet av.

Tack för tips. Viewranger verkar bra men hutlöst dyr - 569 spänn för hela Sverige. Topo GPS Sweden tar 40 kr för samma kartor. B-Bark förstår jag inte hur man kan ladda ner kartor för off-line bruk i, men det är nog min miss.

Vad gäller standalone GPS enheter, helt rätt, de är definitivt "bättre" och mer hållbara. Men jag ska testa hur det går med en iPhone sittandes i ett vatten- och stötsäkert skal. På batteripunkten så ska jag ha alla kartor nedladdade och köra offline/flygplansläge. Har med mig en Goal Zero solladdare, där jag även kan ladda från 4 x AA eneloop batterier om det är molnigt. Ser detta som ett experiment som är bra för min budget

Tack för tips. Viewranger verkar bra men hutlöst dyr - 569 spänn för hela Sverige. Topo GPS Sweden tar 40 kr för samma kartor.

Varför hela Sverige?
Jag har spenderat 85 kr och har de kartområden som jag är sugen på.
Vad är vitsen att ha Gotland om jag inte har några planer att vandra där på några år?

Jag tjacka kartorna när dom var dyra (800spänn tror jag)och fick från i stora drag (och lite till) från Riksröse 144 till Hållnäskustens naturreservat på östkusten och rubbet söderut.

Jag hoppas att de släpper typ fastighetskartan.....
Men än så länge är jag väldigt nöjd och synkar bra med kartorna mellan padda o iPhone ........
Funkar väldigt bra i flygplansläge också

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg