Hej svejs:
har försökt läsa igenom tidigare trádar i forumet för att finna ett svar, men ej lyckats bli klokare. Tvingas dárför stálla denna evinnerliga frága igen:
- vilken GPS ár bást för mig?
Tänkte mig nágot bland de allra enklaste. Sporadisk anvándning enbart inom vandring och bersgbestigning inom Europa (Spanien, Alperna etc). Inte som "leksak", utan som praktiskt hjálpmedeloch komplement till tryckta pappers-kartor och rutt-beskrivningar vid problem med vágval etc.
Höjdmeter vore ju iofs. en kul grej att ha med, men ej nödvändigt.
Har sett att det inom Garmin finns tvá grupper som verkar vara det jag söker:
Etrex och Gecko. Inom dessa exempelvis Etrex, Etrex Summit och Gecko 201.
Skulle nágor av er snálla GPS-experter kunna informera en stackars okunning herre vad ni anser vara att rekomendera, vari skillnaden mellan ovan produkter ligger (fr,a grund-skillnaden mellan familjerna Etrex och Gecko), om det finns liknande modeller frán andra fabrikat som är att föredra etc...
Bor i Spanien och har sett följande priser:
Etrex: ca 120 Euro
Etrex Summit: ca 200 Euro
Gecko 210: ca 140 Euro
Tusen tack för hjälpen!
Mvh, Mats
har försökt läsa igenom tidigare trádar i forumet för att finna ett svar, men ej lyckats bli klokare. Tvingas dárför stálla denna evinnerliga frága igen:
- vilken GPS ár bást för mig?
Tänkte mig nágot bland de allra enklaste. Sporadisk anvándning enbart inom vandring och bersgbestigning inom Europa (Spanien, Alperna etc). Inte som "leksak", utan som praktiskt hjálpmedeloch komplement till tryckta pappers-kartor och rutt-beskrivningar vid problem med vágval etc.
Höjdmeter vore ju iofs. en kul grej att ha med, men ej nödvändigt.
Har sett att det inom Garmin finns tvá grupper som verkar vara det jag söker:
Etrex och Gecko. Inom dessa exempelvis Etrex, Etrex Summit och Gecko 201.
Skulle nágor av er snálla GPS-experter kunna informera en stackars okunning herre vad ni anser vara att rekomendera, vari skillnaden mellan ovan produkter ligger (fr,a grund-skillnaden mellan familjerna Etrex och Gecko), om det finns liknande modeller frán andra fabrikat som är att föredra etc...
Bor i Spanien och har sett följande priser:
Etrex: ca 120 Euro
Etrex Summit: ca 200 Euro
Gecko 210: ca 140 Euro
Tusen tack för hjälpen!
Mvh, Mats