Om det alltså är så att detaljisten Dustin som jag köpt navigatorn av hänvisar till Garmins support Europa som ger felaktiga svar eftersom de inte känner till produkten ordentligt och jag tar upp frågan med Garmin support i Sverige som inte kan svara och som frågar Garmin support Europa som inte vet, då är ju cirkeln sluten. Det spelade alltså ingen roll att det kostade 15 kr / minut. Och servicemanualen släpper de inte heller. Det har jag viss förståelse för men jag tänkte att jag kunde läsa in den och utbilda folket på Garmin support Europa och Sverige!
Faktum är att jag har en fin dialog med försäljnings- och labsidan på Fuji. De släpper, i princip, alla data som gäller signaler in och ut ur deras produkter. De ger t.o.m. tips om var man t ex kan köpa en kontakt som pajat om man inte vill köpa en dyr från Fuji. Men Fuji har folk som kan deras produkter. Garmins supportfolk i Europa och Sverige tycks inte känna till deras produkter och blir tydligen väldigt störda av frågor… De kanske inte behöver kunna så mycket eftersom inga av Garmins produkter repareras i Europa. De har ett utbytessystem och den felaktiga produkten skickas till berörd fabrik direkt.
/Harald
Faktum är att jag har en fin dialog med försäljnings- och labsidan på Fuji. De släpper, i princip, alla data som gäller signaler in och ut ur deras produkter. De ger t.o.m. tips om var man t ex kan köpa en kontakt som pajat om man inte vill köpa en dyr från Fuji. Men Fuji har folk som kan deras produkter. Garmins supportfolk i Europa och Sverige tycks inte känna till deras produkter och blir tydligen väldigt störda av frågor… De kanske inte behöver kunna så mycket eftersom inga av Garmins produkter repareras i Europa. De har ett utbytessystem och den felaktiga produkten skickas till berörd fabrik direkt.
/Harald