Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har skrivit det förut. Järvhandsken, det bästa som finns till löjligt lågt pris. http://www.nymansfiske.se/eshop/736-jarvhandsken-skog.html
Tillverkas i Järved. Brukar kosta mellan 200 och 300:-. Den handsken är så ensam herre på täppan att det inte är lönt att jämföra.
Säljs på grolls bland annat eller andra yrkesklädesbutiker. Alla jag känner som arbetar ute på vintern har dessa. Tror ingen som börjat med dem byter tillbaka till importerad skit.
Bara en sån sak som att han (järvhandsken alltså) saknar hemsida, då slipper vi som konsumenter betala för den också..
hej
försvarets vita tumskinnvantar som skalvante sedan en lovika tumvante innanför (den värmer även lite fast den är lite blöt)
vid jakt kör jag militärens tuminnervante med slits för pekfingret som innervante på högern
vänligen nils
+1 för denna variant. Speciellt för jakt. Ullvanten med slits är grymt bra. Ser ingen anledning att lägga pengar på något dyrare om det inte är risk för blötväder. En fördel med skinnvantarna är också att de funkar bra vid eldning.
Eventuellt kan skinnhandsken upplevas lite klumpig. Försvarets vanliga gröna är lite smidigare.
Därefter har man i försvaret bytt ut dessa till de gamla vita i helläder men kompletterat med en rätt sopig krage. Priset är svårt att slå i alla fall.