Vilka teleskopstavar?

Kortar du nedre delen faller funktionen med sond. Men visst låter det sig göras även om jag inte skulle rekommendera det. Fibrerna kan lätt spricka ur (vet hur min avslagn stav såg ut) och då är det inte så kul längre. Satsa då hellre på Expeditionsmodellen. 3-delad och går ned i ryggan med sina 63 cm. Lite omtåligare dock skulle jag säga.

Rea på Telemark Pyrenees...

Tjapp!
"Råkade" surfa förbi Telemark Pyrenees ( http://www.telemark-pyrenees.com/ ) och såg att de gjort en ny snyggare hemsida, kul. De har också utförsäljning på en hel del fjolårsprylar till minst sagt vettiga priser, bla. kolfiber-teleskopstavar från Diamond, TeleDaddy skidor, mm.
Om det nu är nån som skulle behöva trimma in sin utrustning innan åktillfällena kommer.
// Oskar

Have a look on addnature

"AEC'n är den snabbaste staven på marknaden. Vare sig du åker snabbt i backen eller behöver en lavinsond snabbt är AEC staven för dig. Justerbar 5cm i greppet, mellan 119 och 124 cm. Hela staven är i kolfiber.

Vårt pris: 1.250,00 kr"

Addnature

Pete

Fått i julklapp

Det blev ett par tredelade Gipron. Öhammars i linköping. De har oftast lika bra pris som internetbutikerna. Fanns nyss ett par kvar för 500 kr.
Kommer att provas snart. Verkar sköna med fjädring för att skydda handleden. Går verkligen att få tillräckligt korta för telemark.
mvh
Harald

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg