TNF Bibs
Tjena!
Köpte ett par TNF mountain Bibs (modell -året innan XCR) på outside i malmö på rea för 2400 :-
Byxorna känns väldigt gedigna och välsydda, bra kraftig nylonväv osv. Har bara hunnit snabbtesta dem hittils men har noterat några grejjor som kan vara värt att beakta.
Till att börja med är passformen något märklig (strl XL). De sitter bra nertill men runt midjan och låren är de våldsamt stora (jag är 190cm och normalbyggd). Ok att man ska få plats med en del klädlager under, men de verkar mer vara sydda för någon med en stadig ölkagge. Fick tipset att sätta i ett extra resårband baktill innanför den ursprungliga resåren. De hjälpte en hel del men de är fortfarande väldigt stora så nu funderar jag på att sy in byxbenen på utsidan av låren precis bakom klaffen som täcker blixtlåset.
Vidare är snölåset nertill fastsatt så gott som längst ner på byxbenet. Detta gjorde att byxorna gärna kröp upp på pjäxan vid knäböjningar. Jag fixade detta genom att dra ett repsnöre under pjäxan och sedan genom de färdiga hål som finns för detta i snölåset. Funkar bra.
Förstärkningarna nertill på insidan av benen är i klenaste laget för att skydda mot vassa stålkanter så jag har satt på ett lager silvertejp för att bättra på skyddet något.
Är det någon som har erfarenhet av att sy i goretex så tar jag tacksamt emot tips innan jag går lös med symaskinen på byxorna för att sy in dem ...
/Christian D.